הלך לעולמו השבוע אבו ואחיד אלהוזייל, שניהל את האגודה למען החייל של החברה הבדואית בדרום ונחשב לאחד הסמלים הגדולים בשילוב צעירים מהחברה הבדואית בחברה הישראלית.

השלום הנכסף עם סעודיה עלול לבוא בתוספת פצצה נסתרת עם מנגנון השהייה
מחלוקת נוספת עם היועמ"שית: התרגיל של הממשלה שעשוי להשפיע על חיות

הוא היה בן 73 במותו. אלהוזייל היה אב ל-16 ילדים. שבעת בניו שירתו בצבא, בהם בנו הבכור ואחיד סא"ל במילואים, שהיה מג"ד בגדס"ר הבדואי וקיבל צל"ש מהרמטכ"ל לאחר שמנע פיגוע תופת בכרם שלום בשנת 2008.

"אבא שלי הוא אדם מיוחד. מצד אחד ידע לשמר את הערכים שלו, לקדם את המרקם החברתי, בין יהודים וערבים, את הגיוס לצה"ל, הנתינה למען המדינה", סיפר ואחיד ל"מעריב". "הוא תמיד היה אומר דבר אחד: 'אני נולדתי וינקתי חלב של מדינת ישראל וזה הבית הלאומי שלי'. מן הצד השני, הוא ידע לחבר בין החברה הבדואית עצמה, ידע לטפל ולעזור לאנשים איפה שיכל. זו הייתה הגדולה שלו, לדעת לחבר בין שני הקצוות".

אבו ואחיד אלהוזייל עם אלוף בדימוס טל רוסו (צילום: באדיבות המשפחה)
אבו ואחיד אלהוזייל עם אלוף בדימוס טל רוסו (צילום: באדיבות המשפחה)

אנשים רבים הגיעו להלוויתו של אלהוזייל השבוע, מכל קצוות הארץ. יהודים וערבים. מהצפון ועד הדרום. פוליטיקאים ניחמו את המשפחה, בהם שר הביטחון יואב גלנט ששוחח היום עם בנו, טל רוסו לו הייתה היכרות ארוכה וגם ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית.

"תמיד הפריע לו הטיפול בפשיעה בחברה הערבית, הוא לא חשש להגיד את זה", הוסיף ואחיד. "הנושא של החוסר בתעסוקה, חינוך והריסת הבתים. זה לא סתם להרוס בית, כשילד קטן רואה שמפנים אותו והורסים לו את הבית, רואה את ההורים שלו בוכים - הם גודלים עם שנאה. הוא תמיד היה אומר שזה יפגע במדינה".

"אנחנו נמשיך ונקדם את המורשת שלו. היה מאוד חשוב לו לקדם שירות אזרחי, שהצעירים יתנו מעצמם לחברה הישראלית. הבינו שלא כולם ישרתו בצבא, אבל היה חשוב לו מאוד לקדם את זה. הוא ראה את הילדים שנכנסו לכלא, שאין להם מסגרות. זה כאב לו. הבעיה אצלנו שאין מי שיטפל. צריך מנהיגות, מנהיגים יש אבל מנהיג צריך לדעת לקבל החלטות".