מנכ"ל עיריית טירה, ד"ר עבד אלרמאן קשוע, שנורה למוות סמוך לתחנת דלק בעירו, הובא היום (שלישי) למנוחות בליווי אלפי בני אדם, שרבים מהם הניפו דגלים שחורים וקראו קריאות שבר בעקבות מותו. לאחר ההלווויה תיערך הפגנה מול תחנת המשטרה בטירה, לצד שביתה כללית שהוכרזה בעיר.

"כולנו מטרות": הח"כים הערבים חוששים שגורמי הפשיעה יגיעו גם אליהם

אדהם עראקי, משפטן ומגשר ופעיל חברתי, סיפר בשיחה עם מעריב, כי "אחרי ההלווייה הולכת להיות הפגנת ענק נגד המשטרה. זה בלתי סביר שהמשטרה נכשלת לפענח כל מקרה רצח. אני אישית הייתי מהראשונים בעד כך שהמשטרה תגיע לטירה, עשיתי להם חוגי בית עם תושבים אצלי בבית שלי, אך היום אני הראשון בעד שהם יעזבו את העיר לאחר הכשלון המוחץ שלהם לפענח מקרי רצח". 

לדבריו, "דיברנו על זה עם ראש העיר, שזה בלתי סביר שהתחילו לפגוע בהנהגה והמשטרה כבולת ידיים, אז אין לנו צורך במשטרה חזקה על שומרי חוק, וחלשה מול עבריינים ומפרי חוק. אלפים פה בהלוויה וכולם עם אותה עמדה. המשטרה הגיעה למבוי סתום עם התושבים ועם ההנהגה".

עראקי מציין בשיחתנו כי "אחי נרצח ב-2013, והמשטרה עד היום לא פענחה את הרצח. לצערי, הרצח בפני עצמו הפך לשגרה. יש כבר 160 הרוגים בשמונה חודשים, זו מלחמה ולא מצב רגיל, אבל הרצח של מנכ"ל העירייה היה מפתיע מאוד. כל התושבים כאן מרגישים חוסר בטחון עצום".

הלוויית מנכ''ל עיריית טירה (צילום פרטי)
הלוויית מנכ''ל עיריית טירה (צילום פרטי)

באירוע המדובר, שהתרחש שלשום בערב, נורו שלושה תושבי טירה, בהם מנכ"ל העירייה כאמור, כאשר לצדו שהה גם חבר המועצה המקומית. שלושת הנפגעים הגיעו אל תחנת המשטרה המקומית, ומשם פונו אל המרכז הרפואי בעיר, כאשר מצבו של אלרמאן קשוע היה אנוש. זמן קצר לאחר הגעתו אל בית החולים נקבע מותו.