רותם טוני, דוברת מחאת יוצאי אתיופיה 'צדק לרפאל', התראיינה היום (חמישי) ב-103FM על הפרשה שהוציאה אמש רבים להפגנה בצומת קפלן ולאירוע האלימות בו אחד המפגינים דקר שוטר.

"ניצלה את חולשת הקורבנות": 15 שנות מאסר נגזרו על מלכה לייפר באוסטרליה

טוני נשאלה כיצד יצאה ההפגנה משליטה והתדרדרה לאלימות, וענתה: "קודם כל אני בשם המשפחה שולחת החלמה לשוטרים, לכוחות הביטחון. אני בטוחה שהמשפחה לא רצתה שזה יגיע למצב הזה. ברגע שהחלו למעשה ההסלמות האלה הם פשוט סגרו את האירוע והתקפלו. מעבר לזה, אני לא בשליטה על כל אדם ואדם, וגם המשפחה לא".

היא הוסיפה: "האירוע הוא סביב נהגת שפגעה והפקירה שלושה אנשים, אחד מהם רפאל ז"ל שנהרג, ושניים מהם זה הסבא ועוד ילד בן 6, שממשיך וימשיך לראות את המראות האלה יום יום וכרגע מטופל. זה האירוע. הנהגת הזו, תהיה מי שתהיה, אם הטענה שזו האם בסדר, אם החקירה מצביעה, יש בלבול סביב כל האירוע. הבת ידעה, הרי יש שיחת טלפון ויש גם משהו מאוד תמוה מאחר ויש הודעת משטרה שנתפסו שתי נשים בתאונת פגע וברח בנתניה בדרכן למוסך".

על כך שהמשטרה הודתה שהייתה טעות בהודעת המשטרה וזמן קצר לאחר שנעצרה התברר שהיא לא הייתה באוטו, אמרה טוני: "המשפחה היא משפחה שכולה, לא צריכה להתעדכן מראיות של הפרקליטות או של המשטרה שחוזרת בה דרך התקשורת. שיתכבדו ויזמינו משפחה שכולה כמו כל משפחה ויגידו להם מה קרה לילדים שלהם, מה קרה לסבא, מה קרה ברגעים האחרונים של רפאל. שיתנו את הכבוד הראוי למשפחה שכולה. היא לא צריכה כל פעם להיות כמו לולב. האירוע הזה כל הזמן התנהל בתקשורת. הם לא צפו בסרטונים שנאספו מהאירוע". 

על כך שדווח שבפרקליטות כן פנו למשפחה, היא אמרה: "לא, מה שקרה שעו"ד סדובניק כתבה להם שהמשפחה מבקשת לצפות בסרטונים, הם אמרו 'תבואו', וכרגע זה נמצא במצב שצריך לתאם מועד".

אם כך, נשאלה, בשביל מה ההפגנה? "המשפחה מרגישה מופקרת, המשפחה מרגישה שהמידעים שנמסרים להם והדרכים בהם זה נעשה, זה לא נעשה בדרכים הרגילות. אני רוצה להתרכז בתאונות פגע וברח, אדם נכנס לרכב, כל אדם עלול לעשות תאונה עם נפגעים. זה לא מה שהופך אותו לפושע. יש פה אירוע שהמדינה פספסה ויכולה לקחת אותו כתיק דגל. מה שהופך אדם ונהג ללא סביר ולפושע זה ההתנהלות שלו לאחר האירוע". 

ההפגנה בעקבות מותו של רפאל אדנה ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנה בעקבות מותו של רפאל אדנה ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)

על כך שהחשודה הולכת ככל הנראה להיות מואשמת בהפקרה, אמרה טוני: "אני לא נכנסת מעבר חצייה כן או לא, יש פה הפקרה פושעת. האישה הזו עד לרגע זה לא הלכה מיוזמתה לרשויות, לא הגיעה למשפחה להביע צער. אנחנו דורשים כתב אישום בנסיבות מחמירות על ההפקרה. אנחנו רוצים כתב אישום במחוזי. אני חושבת שכל האירוע הזה התגלגל כנראה מדיס אינפורמציה והתנהלות לא נכונה של הרשויות מול המשפחה, וצריך להגיד את זה ולא להתבייש. קרו פה תקלות. למה התקלות האלה קורות דווקא בתיק הזה?" 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM