אסון במהלך הטיול: יהודה לוי, ילד בן 8 מהיישוב חמדת, נהרג ותשעה נוספים נפצעו קל-בינוני הבוקר (חמישי) כתוצאה ממפולת אבנים בשמורת הטבע עין גדי-נחל דוד שבדרום. הפצועים הם ילדה כבת 4 במצב בינוני, אישה כבת 40 ונערה כבת 12 במצב קל עד בינוני, גבר כבן 40, גבר כבן 20 וילד כבן 8 במצב קל ובנוסף 2 נפגעי חרדה שהיו עדים לאירוע. הפצועים פונו לבתי החולים סורוקה והדסה.

החילוץ ממפולת הסלעים בדרום (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
החילוץ ממפולת הסלעים בדרום (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

עם קבלת הדיווח על האירוע, כוחות צוותי כבאות והצלה, חירום ורפואה של משטרת ישראל, צה"ל ויחידת החילוץ עין גדי הוקפצו למקום ומיד החלו בפעולות חילוץ של המטיילים כשמקביל הוענק טיפול רפואי מציל חיים ליהודה לוי בן ה-8 שנפגע באורח אנוש, ולאחר ביצוע פעולות החייאה נקבע מותו במקום על ידי רופא יחידת החילוץ 669 של צה"ל.

מהמשטרה נמסר: "אנו קוראים לציבור המטיילים שלא להגיע למסלולי הטיול שבנחל דוד וערוגות, שנסגר לציבור המטיילים, עד להודעה חדשה בדבר הסרת הסכנה להידרדרות אבנים והחשש למפולות סלעים באזורים אלו".

לאחר מכן, התקיימה במקום הערכת מצב בראשותם של השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז הדרום יחד עם צה"ל, וכוחות הביטחון וההצלה. השר איתמר בן גביר אמר בסיומה: "הגעתי למקום האסון בנחל דוד - אזור בו מטיילים עשרות אלפי אנשים בשנה, הצטערתי לשמוע על הילד המתוק שאיבדנו, אני שולח תנחומים, משתתף בצער המשפחה ומתפלל להחלמת הפצועים. בהערכת מצב בשטח קיבלתי סקירה מקיפה ולוודא שהאירוע אכן מתנהל בצורה טובה ולמנוע אסונות כאלו בעתיד - על ידי תגבור כוחות נוספים באזורי הסכנה".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "משתתף בצער המשפחה ומאחל החלמה מהירה לפצועים, ההחלטה של מפקד המחוז להכריז על אירוע רב נפגעים הייתה נכונה, מכיוון שתמונת המצב לא הייתה ברורה בהתחלה וכל דקה חשובה ולכן ההזרמה המהירה של כוחות המשטרה, חילוץ והצלה, צה"ל, מד"א וכלל הגופים היא קריטית. המקום ייסגר עד לבדיקה גיאולוגית שמומחי קרקע יעבירו אלינו. בשלב הבא תתבצע חקירה משטרתית לגבי האירוע עצמו לבדוק אם היה ניתן למנוע זאת. האירוע הוא קשה אבל אני רוצה לתת מילה טובה לכוחות המשטרה, צה"ל, חילוץ והצלה."

מדוברות רשות הטבע והגנים נמסר: "הבוקר ארע אירוע נפילת אבנים בשמורת הטבע עין גדי באיזור מפל נחל דוד צוות השמורה ויחידת חילוץ מטפלים באירוע ובנפגעים. נחל דוד נסגר והמטיילים מפונים מהמקום. שמורת נחל ערוגות פתוחה ובית הכנסת העתיק".

תיעוד מהערכת המצב שהתקיימה באסון נחל דוד (צילום :דוברות המשטרה)

פראמדיק מד"א ליאור שאשא וחובש רפואת חירום במד"א מג'אהד אל עמור סיפרו: "מדובר בשטח מורכב, הגענו מהר למקום כשאת האמבולנסים השארנו בחניון של הנחל וירדנו עם הציוד הרפואי בהליכה של כ-25 דקות לזירת האירוע. הבחנו במספר פצועים שנחבלו ממפולת אבנים, ילד כבן 5 היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה קשה בבטן, אישה כבת 40 וילדה כבת 12 היו בהכרה מלאה וסבלו גם הם מחבלות. יחד עם יחידת החילוץ וכוחות רפואה של צה"ל הענקנו לילד טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות. האישה והילדה הוגדרו במצב קל עד בינוני".

"לחניון הנחל הגיעו 4 פצועים נוספים, גבר כבן 20, גבר כבן 40 וילדה כבת 4 וילד כבן 8 שנחבלו מהאבנים, הילדה שנחבלה בראש ובגפיים מצבה הוגדר בינוני, הילד ו-2 הגברים מצבם קל. לאחר טיפול בשטח פינינו את הפצועים במסוק של מד"א ובמסוקים של חיל האוויר לבתי החולים. בנוסף טיפלנו במקום במספר נפגעי חרדה שהיו עדים למתרחש", הוסיפו.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM