אסון התרחש הבוקר (חמישי) בשמורת נחל דוד שבדרום, כאשר מפולת אבנים פתאומית גבתה את חייו של ילד בן חמש, ופצעה שמונה בני אדם נוספים. יונתן בר דוד, אביה של אסיף בת החמש שנפצעה באורח בינוני, סיפר כי "אני מכה על חטא שלא רצתי אליה מייד, לא הספקתי לתפוס אותה".

טרגדיה בדרום: ילד בן 5 נהרג ממפולת סלעים בשמורת טבע, 8 נפצעו

מי שהגיע אל אסיף לאחר הפציעה הוא אחיה הגדול, לביא בן השמונה, שנפצע בראשו באורח קל. "רצתי אליה וראיתי שהיא נפצעה באצבע ברגל", סיפר. "הורדתי את החולצה וקשרתי סביב הפצע שלה, היה צריך איכשהו לעצור את הדם ולא היה לנו שום דבר אחר".

על רגע המפולת סיפר לביא: "היו שני בומים חזקים, ואז התחילו ליפול סלעים". אביו יונתן הוסיף: "לא היה שום סימן מקדים, במכה אחת – כאילו מישהו פתח דלת והאבנים התחילו ליפול".

כוחות כיבוי והצלה סמוך לנחל דוד (צילום: ענת משה)
כוחות כיבוי והצלה סמוך לנחל דוד (צילום: ענת משה)

בהמשך, כך הוא מספר "הגיעו שלושה מסוקי והרבה פרמדיקים. אפילו שזה מקום מרוחק ראיתי שהאנשים מהשמורה עשו את המקסימום ולהבין איך לנהל את האירוע הזה, שהוא רב נפגעים", אמר והוסיף לסיכום: "שמעתי שיש עוד פצועים באורח יותר קשה, נזכור אותם בתפילות שלנו".

מוקדם יותר, כאמור, נהרג ילד בן חמש ותשעה נוספים נפצעו קל-בינוני כתוצאה ממפולת אבנים בשמורת הטבע עין גדי-נחל דוד שבדרום. הפצועים הם ילדה כבת 4 במצב בינוני, אישה כבת 40 ונערה כבת 12 במצב קל עד בינוני, גבר כבן 40, גבר כבן 20 וילד כבן 8 במצב קל ובנוסף 2 נפגעי חרדה שהיו עדים לאירוע. הפצועים פונו לבתי החולים סורוקה, הדסה ובית החולים ספרא בתל השומר.