דרמה במערכת הפוליטית בגבעתיים. יש עתיד ומרצ יתמודדו ברשימה משותפת בבחירות למועצת העירייה שיתקיימו ב-31 באוקטובר. הרשימה המאוחדת תיקרא "יש עתיד-מרצ – גבעתיים דמוקרטית". בראש הרשימה יעמוד חבר סיעת יש עתיד במועצה היוצאת – אלעד רוזגוביץ, המקום השני יוקצה לנציגת מרצ איילה שני ובמקום השלישי תוצב מועמדת מטעם יש עתיד ובמקום הרביעי חבר המועצה היוצאת מטעם מרצ רונן הפנר-קפלן.

האיחוד הפתיע רבים במערכת הפוליטית והוא נעשה סמוך לישיבת ההזדהות של מועצת עיריית גבעתיים, בה כל חבר מודיע על הזדהותו לקראת הבחירות הקרובות. זאת, לאחר שלאחרונה התקיימו מגעים בין כחול לבן למרצ על התמודדות משותפת. בבחירות למועצת עיריית גבעתיים, שהתקיימו ב-2018, קיבלה מרצ ארבעה מנדטים ויש עתיד קיבלה מנדט אחד. "היעד יהיה להגיע לפחות לאותו מספר מנדטים ברשימה המאוחדת ואף להגדיל את כוחנו", ציין רוזגוביץ.

במקביל, מקיימת הסיעה המאוחדת מגעים עם פעילים מובילים מגבעתיים במחאה נגד החקיקה המשפטית, במטרה ליצור חזית מאוחדת רחבה. "החברה הישראלית מתמודדת בחודשים האחרונים עם ממשלה שמקדמת הפיכה משטרית, מחלישה את מערכת אכיפת החוק ומובילה לפירוק מערכת המשפט. כאילו לא די בכך, בכל יום עולה יוזמה נוספת, שמצמצמת לכל אחת ואחד מאיתנו את מרחב הנשימה, הדחוק ממילא", צוין בהודעה המשותפת של יש עתיד ומרצ בגבעתיים.

רוזגוביץ: "אני נרגש מהחיבור החשוב הזה ומודה להנהלת מפלגת יש עתיד ולחברי מטה המפלגה בגבעתיים על התמיכה והדחיפה לחיבור הזה. ריצה נפרדת הייתה מבטיחה לכל אחת מהרשימות להמשיך לכהן במועצת העירייה, אבל ריצה משותפת היא מכפיל כוח חשוב ודרמטי, במיוחד בימים אלה, כשאחרי החגים תקודם חקיקה נוראה שתשפיע רבות על השלטון המקומי ועשויה לשנות גם את החיים בגבעתיים".