פעיל ההסברה הערבי-ישראלי יוסף חדאד התראיין היום (ראשון) ב-103FM על התקיפה שהוא ומשפחתו עברו לטענתו, במהלך טיסה מדובאי בסוף השבוע, על רקע דעותיו. 

פעיל ההסברה הערבי-ישראלי: "הותקפתי על רקע דעותיי"
גם שוויץ מאחורינו: ישראל המדינה הכי יקרה בארגון ה-OECD

חדאד סיפר: "בשישי הייתי בדרך חזרה מדובאי לתל אביב, וכשעליתי למטוס, הייתי בין הראשונים, אני ומשפחתי, מיד אחרי זה שני אנשים שעלו גם יחסית בין הראשונים זיהו אותי. הם ידעו מי אני, והתחילו לצלם סרטון כדי להביך ולגרום לקצת בלגן, לקרוא לי בוגד ולקלל, ומיד אחרי שהרמתי טלפון כדי לצלם - אחד מהם תקף אותי, נתן לי מכה על היד והעיף לי את הטלפון. קמתי לבקש מהדיילת לקרוא למשטרה כי תקפו אותי פיזית ומילולית. אבי הגיבור הגדול, כששמעו שהבן שלו מותקף, קם כדי להגן עליי, כל המשפחה קמה כדי להגן עליי". 

עוד סיפר חדאד: "ניסינו להרגיע את הרוחות, דרשתי שהמשטרה תגיע ומשטרת דובאי הגיעה לתוך המטוס. אחרי דין ודברים החלטתי לרדת מהמטוס, משפחתי באה איתי גם. דרשנו רק ששני התוקפים ירדו, בסופו של דבר הם הורידו את כל המשפחה שלהם יחד עם שניהם, והגענו לחקירה במשטרה. בדרך למטוס, אחותי אמרה ששמעה אדם טוען שהוא רוצה להרביץ לי. איכשהו, האדם הזה עשה את מה שאמר. בהתחלה זה החל בלצלם ולקרוא לי בוגד, ואחר כך תקיפה פיזית, קיבלתי מכה שהעיפה לי את הטלפון, ומשם החל כל הבלגן. היו צעקות, היה תוהו ובוהו. התעקשתי שהאנשים האלו ירדו מהמטוס". 

לבסוף, סיפר חדאד, "דאגו לשים לנו אבטחה, ולא עזבו אותנו עד שעזבנו את דובאי. שמו אותנו באוטובוס נפרד מהמשפחה השנייה ונסענו למשטרה בשדה התעופה. החוקרים התחילו לדבר איתי, הסברתי להם את כל מה שקרה והראיתי להם את הסרטונים".

"השוטר אמר לי 'ההחלטה היא שלך, אם אתה מגיש תלונה אנחנו מתקדמים על האירוע אבל שהם ומשפחתם ואני ומשפחתי נשארים בדובאי עד תום ההליכים'. אני אישית מעוניין לסגור את הסיפור. ברשתות החברתיות, הרבה פעמים יש אשליה שכולם קיצוניים. השטח הוא שונה, יש במדינה רוב שפוי שרוצה לחיות יחד. אנחנו צריכים לדעת להגיב למקום בו לא ניתן לקיצוניים לנצח". 

חדאד התייחס גם לאמירה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסוף השבוע, לפיה הזכות לתנועה של בני משפחתו היהודים חשובה משל ערבים, ואמר: "מדינת ישראל היא לא מדינת אפרטהייד. כל אחד שמבין קצת במשפט יודע מה ההגדרה של משטר אפרטהייד. זו מדינה לא מושלמת, אך המרחק בינה לבין מדינת אפרטהייד עצום. כשעושים הכללות, זה פוגע במדינת ישראל. הניסוחים הללו עולים למדינה בהמון בעיות. זכות חיי אזרחים, יהודים וערבים כאחד, קודמים להכול. קרה פה פיגוע הסברתי מאוד גדול לישראל, ואם מנהיגים לא מודעים לאפקט שהם עושים, אנחנו במצב לא טוב". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM