שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש ('יהדות התורה') פנה לשגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק וביקש ממנו לעזור לרב אליעזר ברלנד שהורשע בעבירות מין להיכנס לאומן שבאוקראינה, כך לפי דיווח הערב (שני) בחדשות 12. לפי הדיווח, לברלנד יש איסור כניסה לאוקראינה, גם בשל ההרשעות שלו בישראל וגם בגין התנהגותו באוקראינה בזמן מגפת הקורונה, אך פרוש פנה בכל זאת לשגריר וביקש שייתנו לברלנד להיכנס לאומן.

קפצו על רכבו והתפללו: מאות חגגו את שחרורו של ברלנד מהכלא

בתגובה, השגריר ענה לו שכדי לסייע בנושא הוא צריך מכתב רשמי מהממשלה, שלא הגיע. עם זאת, מכתב אחר בשמו של השר פרוש הוגש לבית המשפט לעניינים מנהליים באוקראינה, בבקשה שיאפשרו לברלנד להיכנס למדינה, אך בית המשפט, שכלל לא אפשר להגיש את המכתב הזה, דחה את הבקשה, וכרגע ברלנד לא יוכל להיכנס לאוקראינה.

עוד דווח כי "מבחינת מאיר פרוש לא מדובר בפעם הראשונה בה הוא מנסה לעזור, כאשר ב-2018, ערב הבחירות המקומיות, הוא ביקר את ברלנד בבית החולים וגם באירוע האחרון במירון ברלנד הדליק מדורה עם חסידיו בניגוד לכל ההבטחות, וגורמים מהצד הישראלי אמרו שכעת זה ניסיון למנוע ממנו להתנגב למדינה, לכן עדיף שיהיה לו אישור להיכנס דרך הדרך הראשית. מטעמו של ברלנד לא נמסרה תגובה רשמית".