השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע אתמול (שני) כי המשטרה תפסיק את פעילותה עם קרן וקסנר, השולחת מדי שנה עשרה עובדים מצטיינים מהשירות הציבורי ללימודים באוניברסיטת הרווארד היוקרתית. 

ידע ומקצועיות הן תכונות שמפריעות ליצירת נאמנות עיוורת
ברק שיתף סרטון שמשווה בין נתניהו והיטלר; בליכוד תקפו: "ירד מהפסים"

עו"ד יהודה שפר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית ובוגר הקרן, שוחח עם בן כספית וינון מגל על הנושא בתוכניתם ב-103FM, ואמר: "זה פרויקט נפלא, אני לא מצליח להבין איפה מגיעה הביקורת".

"זאת קרן שהקים יהודי פילנתרופ בעצת בנימין נתניהו, מי שהביא אותו לישראל זה נתניהו, אדם שיודע מה ערכה של ההשכלה בארצות הברית, אז הקרן הוקמה במקום להקים פה פרויקט של בית חולים".

הוא סיפר: "התוכנית קיימת כבר שלושים שנה, וזה כמו לזכות בלוטו. אתה בוחר את הקורסים בעצמך, ובונה לעצמך תוכנית", עוד הוסיף על המשתתפים בתוכנית: "אלו חבר'ה מגוונים, מסורתיים, דתיים, ליברליים, עם דעות פוליטיות שונות".

שפר התייחס גם לדמותו של המיליארדר ג'פרי אפשטיין שעדיין מטילה את צלה על פעילות הקרן. "ג'פרי אפשטיין היה מנהל הכספים של הקרן לפני שלושים שנה. הוא מעל בכספי הקרן והוא עף על ידי וקסנר", הוא הוסיף: "פשוט פייקים אחד אחרי השני". 

לדבריו, פעילות הקרן "משפרת ומשדרגת את איכות השירות הציבורי והשאלה היא למה תוקפים את הקרן הזו. המטרה כאן היא לא וקסנר, אלא לקעקע את השירות הציבורי".