גבר בן 25 נפצע הערב (רביעי) באורח בינוני בפיגוע דקירה שאירע ברחוב שבטי ישראל בירושלים, בסמוך לתחנת הרכבת הקלה. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר עם פצעי דקירה. המחבל, תושב מזרח ירושלים בן 14 שהגיע לזירה בחזות של חרדי, חוסל על ידי לוחם משמר הגבול.

בתחקור ראשוני עולה כי לוחם משמר הגבול שנסע ברכבת, הבחין בהתרחשות, ירד ממנה וביצע ירי לעבר המחבל. כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, נמצאים במקום האירוע והחלו באיסוף ממצאים וחקירת המקרה. בשעה זו מקיים מפקד המחוז הערכת מצב בהשתתפות סגל הפיקודי המחוזי.

הסכין ששימשה את המחבל בפיגוע ברחוב שבטי ישראל בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין ששימשה את המחבל בפיגוע ברחוב שבטי ישראל בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי: "בחתירה למגע ותוך סיכון חיים הצליח לוחם משמר הגבול לנטרל את המחבל ולמנוע פיגוע יותר קשה. התגובה המהירה שלו במקצועיות מלמדת על רמת הדריכות של הכוחות שלנו בשטח שפעם אחר פעם מונעים ומסכלים פיגועים. אני מאחל לפצוע החלמה מהירה״.

הפרמדיקים של מד"א אלעד רוזמרין ושרה קאפח סיפרו: "כהגענו לתחנת הרכבת ברחוב שמעון הצדיק, ראינו גבר כבן 25 בהכרה מלאה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני".

סמ"ר מ' שהרג את המחבל (צילום :דוברות מג"ב)

חובש רפואת חירום במד"א אלעזר זאבי, סיפר: "הייתי בקרבת מקום והוזנקתי לאירוע. ראיתי את הפצוע שוכב על המדרכה סמוך לרציף הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, כשהוא בהכרה מלאה עם פצע דקירה וכשהוא מדווח בטלפון לבני משפחתו. העלנו אותו למיטת האמבולנס והעברנו אותו לצוות הניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיעה במהירות למקום ופינתה אותו לבית החולים במצב בינוני".