מאות מפגינים שביקשו להביע מחאה כלפי משפחתו של רפאל אדנה ז"ל שנהרג בתאונת פגע וברח שבו לרחוב קפלן בת אביב, וחלקם אף ירדו לנתיבי איילון באישור המשטרה. המחאה הסתיימה בפציעתו של שוטר במקום, זאת לאחר שחפץ חד הושלך לעברו. חברת הכנסת צגה מלקו (הליכוד) התייחסה היום (חמישי) לדברים בתוכניתם של ינון מגל וחיים לוינסון ברדיו 103fm. 

"תגרע הטבות מעשרות יישובים": טענות קשות כלפי התנהלות הממשלה
בכירה במערכת החינוך מרגיעה: "לא יהיה מחסור במורים"
 
"אנחנו יצאנו להפגין, לא טוב לנו", סיפרה. "לא בגלל שכיף לנו או שרצינו שיראו אותנו או שבאנו לרקוד. ילד בן 4 נדרס למוות, היא הפקירה אותו, נקודה. משטרת ישראל והפרקליטות לא עשו את העבודה שלהם. שני הגופים האלה, ראינו את הכשלים שלהם בהתנהלות. פעם אמרו 'האמא והבת שתיהן היו ברכב'. רפאל, תאונות קורות, אבל הפקירו אותו מדמם ומת. מי שמפקיר בעיניי זה רוצח. גם טשטוש, בהתחלה משטרת ישראל אמרה שהבת נהגה, אחר כך אמרו שאמא ובת נסעו לתקן את הרכב במוסך ואחרי זה היו שבע דקות שיחות בין האם לבת".



"למה אין מצלמה?", תקפה. "הפרקליטות אמרה 'הרכב נמצא ליד הבית, לא נלקח למוסך'. אנחנו מבולבלים, לא קיבלנו תשובה. שני הגופים האלה, משטרת ישראל והפרקליטות, נכשלו. אנחנו רוצים צדק. ההפגנות האלה, אנחנו לא בפעם הראשונה. חבר'ה, אנחנו איבדנו חיים של אנשים, מי שלא מבין את הזעקה שלנו יש לו בעיה. אנחנו את הכאבים שלנו מביאים. במקום זה מאולפן לאולפן מכפישים אותנו. אפילו יש אנשים שחושבים עכשיו, שאנחנו יוצאים להפגין, להשמיע את הכאב שלנו, במקום להצטרף למען הצדק, זה יכול היה להיות הילד של כל אחד. אני קודם כל פניתי בוועדת החוקה, יהיה דיון מהיר. בנוסף, אני רוצה בוחן חיצוני. אנחנו לא מאמינים נקודה. אנחנו רוצים בוחן חיצוני".

עוד הוסיפה ואמרה: "הגברת הזו ואמא שלה מהמעמד העליון, יש לה כסף לעורכי דין. הגברת יאשימו אותה רק בהפקרה, אנחנו רוצים תשובה ברורה - אנחנו רוצים צדק. בוחן חיצוני יבדוק. אני הוצאתי מכתב, אנחנו מבקשים, מי שרוצה את האמון אין לו מה להסתיר. שקיפות גורם חיצוני יביא. המשפחה גם דיברה על זה. אתם יכולים להבין את זה, במקום לערבב את הרצח של הילד הזה בפוליטיקה תבינו את זה - אנחנו סובלים. כמעט 40 שנה במקום להכניס פוליטיקה לרצח של ילדנו. אלה שמפגינים כל מוצאי שבת, אם זכות האדם חשובה להם יבואו וידרשו צדק לרפאל, לקהילה שלמה, לכל החברה הישראלית. זה מה שצריך להיות".  

בתגובה לדבריה, טען חיים לוינסון כי בליכוד עושים הפרד ומשול.

"למה לא תומכים בנו? זו צביעות, גזענות ואפליה", ענתה. "השוטר הזה שירה בסולומון טקה, והמשפחה יושבת שבעה, מה פמפמו? אנחנו עבריינים. אשתו של השוטר במלון סובלת כי אנחנו מאיימים עליה. היום אותה שיטה. אנחנו הפכנו, היא נרדפת, היא רצחה ילד שלנו ואף אחד לא הביא לנו הוכחה. אתה חייב להבין, אנחנו זועקים, אין פוליטיקה בדבר הזה. יש אנשים שאומרים 'מישהו מתדלק אתכם', לנו יש דעה, אנחנו יכולים להביע אותה. הפטרוניות הזו וההתנשאות, תפסיקו חבר'ה".  

כשנשאלה האם ראתה את הסרטון בו ניתן לראות בקבוקי תבערה נזרקים השיבה: "כל אלימות אני מגנה. אני כל אלימות מגנה, גם מצד השוטרים. הצעירים האלה, אתה יודע איזה כעס יש? שני וחמישי פותחים להם תיק. יש אנשים שחושבים שאתה שחור אז אתה עבריין. כל זה במקום לטפל, מי שחשוב לו זכות האדם, האזרח, פה זורקים עלינו שאנחנו עבריינים - תעשו בדק בית. אנשים גזענים לא אכפת לי, אנשים פרטיים מפלים אותנו לא אכפת לי". 

בסיום דבריה אמרה: "אם אתה באמת רוצה לדעת אם יש אכיפה בררנית או לא אתה חייב לראות את הכול. הילד בן 4 נרצח. אני רוצה צדק לרפאל עדנה, לקהילה שלמה, להעמיד לדין את הרוצחת, הגופים שלא עושים את עבודתם, אנחנו לא נשתוק. מי שחושב שאנחנו לא צריכים להפגין, לא יקרה. נקודה. אני מגנה את האלימות מצד השוטרים וגם מצד הצעירים. לאורך כל האורך אני אומרת את זה, אני מגנה את האלימות אבל יש לנו זכות להפגין. קומץ של נערים אני כן מגנה, אבל אל תכתימו קהילה שלמה. יצאנו בגלל שרצחו את ילדנו, אם רפאל היה לבן והדורסת הייתה יוצאת אתיופיה לא היו מחכים שעה להעמיד אותה לדין. חיים, לך תהיה עם צדק".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm