אחרי שהפנימו כי אזור הדרום כבר לא בטוח, ותחושת היעדר משילות הפכה מזמן מסיסמה למציאות עגומה, נערכים במשרד לביטחון לאומי ובמשטרה לקראת חיזוק המשילות באזור הדרום, ו"מעריב" חשף בפניכם את התוכנית שיוצאת לדרך אחרי אישור התקציבים המיועדים. במסגרת התוכנית יצטרפו למערך המשטרה באזור הדרום 600 שוטרים חדשים, והם מיועדים לחיזוק היס"מ, יחידת יואב והקמת מפלגי פרוטקשן ופוליגמיה. 

"לכל ילד יש נשק": בערערה בנגב מתלוננים - "הירי לא נפסק"
מהיר ועצבני גרסת הנגב: צפו בתחרות הגמלים ומירוץ המכוניות בפזורה הבדואית

עם זאת, נראה שהתגובות בדרום חלוקות סביב התוכנית של השר לביטחון לאומי. "המצב בנגב רק מחמיר", שיתף ראש מועצת עומר פיני בדש. "אני מאחל לו בהצלחה. שהמשטרה תצליח לגייס שוטרים חדשים למרות שקיצרו משמעותית את ההכשרה למשטרה. הבעיה שעד היום קיים קושי רב בגיוס. שלושים שנה אני מתריע על המצב. חוק הפרוטקשן שאיתמר בן גביר קידם הוא חשוב, אבל עדיין לא מספיק. יש כוונות, אבל זה תהליך שלוקח זמן. אנחנו לא מרגישים שינוי", אמר.

"אישרו תקציבים למשטרה, אישרו תוכניות, תוספת תקנים - יש תהליך אבל העסק  צריך לרוץ הרבה יותר מהר כי המצב בשטח רק הולך ומחמיר. יחד עם זאת, כמות הירי בחודשים האחרונים הופחתה משמעותית ביישוב עומר. אתה רואה את החוצפה של הבדואים בשטח, אין הרתעה. חייב לתקן את תיקון הענישה המינימלית של החזקה בנשק וגניבות רכבים. השר בן גביר היה עסוק בחודשים האחרונים בקידום רפורמות אני מקווה שעכשיו ישימו פוקוס את הנגב והגליל. צריך לשים את כל הרפורמות, יוקר המחיה וכל דבר בצד ולהתמקד בדבר הכי חשוב להחזיר את המשילות והביטחון האישי", הוסיף.

פיני בדש (צילום: יוסי אלוני)
פיני בדש (צילום: יוסי אלוני)

עורכת דין חנאן אלסאנע מנהלת את הסניף הדרומי של ארגון איתך מעכי - משפטניות למען צדק חברתי אמרה על הכוונה לטפל בתופעת הפוליגמיה: "איתמר בן גביר לא רוצה להגן על הזכויות של הנשים הבדואיות. לתופעת הפוליגמיה יש השלכות קשות על בריאותם הנפשית של האישה ושל הילדים. על מנת לטפל בתופעת הפוליגמיה יש להעצים את האישה כלכלית ולספק לה בטחון אישי הן מהחברה והן מהממסד. נשים בפוליגמיה לרוב סובלות מאלימות, ובפרט מאלימות כלכלית, וחיות בצל פחד מהריסות הבתים, לעיתים משוללות מעמד, אין ביכולתן לעבוד או לקבל קצבאות מביטוח לאומי, ומנועות משירותי רווחה בסיסיים וגישה לשירותי בריאות".