ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל והועד הארצי התכנסו היום (ראשון) בעקבות שלושה מקרי הרצח בכפר בסוף השבוע.

חשד: תושב אשדוד פרץ פעמיים ביממה לאותו בית עסק - ונתפס "על חם"
חיסול בכפר קרע: שייח' נורה למוות, ההערכה - נקמה על הרצח הכפול מאתמול

בישיבה הוחלטו על מספר צעדים: הקמת מטה חירום שיתכנס כל יומיים-שלושה והכרזה על מצב חירום בקהילה הערבית (הוועדה כוללת את וועדת הפיוס, הוועדה למאבק באלימות ובפשיעה, והוועד הארצי לראשי הרשויות המקומיות הערביות), הפיכת הלוויית הנרצחים בכפר קרע מחר, להפגנה.

עוד הכריזו על שביתה כללית ביום שלישי הקרוב, וקראו לוועדים העממיים להיערך לכך ולפעול לשכנוע אנשים להתחייב לשביתה, החינוך יתקיים בבתי הספר במשך שעתיים בלבד ביום השביתה, והתלמידים יופנו להפגנות עממיות מקומיות. בישיבה השתתפו ראשי רשויות, נציגי רשויות מקומיות והוועדים העממיים.

עו״ד פראס בדחי, ראש עיריית כפר קרע טוען בפנינו: ״האווירה מאוד קשה ביישוב. כאב וזעם רב שורר ביישוב בעקבות הרצח הכפול לפני שלושה ימים ורצח האימה שלשום. אם צעיר בן 14 נרצח, אימאם נרצח - נחצים גבולות וקווים אדומים. ממשלת ישראל אחראית למה שקורה אצלנו, ולמשטרת ישראל אין תוכנית אופרטיבית למיגור האלימות. כשהייתה פשיעה בנתניה ונהריה - המדינה ידעה למגר אותה. נראה שכלפיי החברה הערבית היחס הוא אחר - לכן אין ברירה להחריף את המאבק כדי להגן על חיינו. המשמעות היא שנשבות בשלישי שביתה כללית, נשקול פנייה למוסדות בינלאומיים כמו האו״ם כדי לקבל עזרה והתערבות. אנחנו מרגישים ששלטון זר שולט עלינו ולא מדינת ישראל. ברחוב הערבי אין סדר וחוק, יש אנדרלמוסיה, אין דין ואין דיין. אנחנו נמצאים בתוך מלחמה. מה שמתרחש ברחובותינו זה טרור אזרחי במלוא מובן המילה״.