יממה לאחר המהומות האלימות שהתרחשו בדרום תל אביב, תושבים ופעילים בשכונה מביעים היום (ראשון) אופטימיות זהירה לגבי הבטחות הממשלה לטפל במשבר מבקשי המקלט. 

176 פצועים בעימותים בין מבקשי מקלט בת"א; המפכ"ל: "ערוכים לגל שני"
"יגיע לשפיכות דמים": מכתב האזהרה שנשלח למשטרה טרם העימותים

"מה שהזהרנו מפניו כל השנים קרה, ואני מקווה שעכשיו כולם סוף סוף מבינים", אמר ל"מעריב" חבר מועצת עיריית תל אביב ויו"ר ועד שכונת התקווה, שלמה מסלאווי, ממובילי המאבק נגד המסתננים הבלתי חוקיים. "עכשיו יש תקווה שאחרי שהבינו מה קורה, ימצאו פתרונות לבעיה".

מסלאווי התייחס להצהרות הממשלה כי המתפרעים יגורשו מישראל והביע תמיכה במהלך, אך הוסיף: "זה לא מספיק, המדינה צריכה להכפיל את מענק היציאה מרצון למדינה שלישית, מ-3,000 ל-6,000 דולר. בסופו של דבר זה יהיה יותר זול לעומת הוצאות המדינה אם יישארו. אני גם מציע לפנות לקיבוצים, שיסכימו לקלוט משפחות על בסיס הומאני, שמתגוררות כיום בדרום תל אביב. הרי לא כולם יעזבו מרצון למדינה שלישית".

עוד הציע: "חייבים להגביר את ההרתעה ולהציב מאות שוטרי יס"מ בשכונות, ולסגור את החמרות שמוכרות אלכוהול ופועלות ללא רישיון. אם יגבירו את ההרתעה וגם את מענקי היציאה מרצון, לחלק גדול מהמסתננים הלא חוקיים לא תהיה לדעתי מוטיבציה להישאר כאן".

הפגנת מבקשי מקלט מאריתראה בדרום תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת מבקשי מקלט מאריתראה בדרום תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

עו"ד יונתן יעקובוביץ’, מהמרכז למדיניות הגירה ישראלית אמר בעקבות האירועים הקשים: "אנו שמחים על כך שהממשלה סוף סוף מתכנסת כדי לדון בסוגייה האסטרטגית של המסתננים בישראל. החזקה במשמורת זה הכלי החשוב ביותר להתמודדות עם הגירה לא חוקית ואנו מברכים על ההחלטה להחזיק תומכי משטר שזרעו אנרכיה ברחובות, בתקווה כי לא ישוחררו עד שייצאו מישראל".

עוד אמר כי "מדובר בסוגיה שעומדת בליבת הריבונות של מדינת ישראל ולכן, אנו קוראים למשלה להקים ועדת שרים קבועה להגירה וכן לקדם תיקון חוקתי נקודתי בסוגיה זו, שזוכה לתמיכה שלמרבית הציבור הישראלי מהימין העמוק ועד למפלגת יש עתיד".