יואל מרשק, ממובילי יוזמת 'פנינו לשמש העולה', שוחח היום (שני) עם ינון מגל ובן כספית בתוכניתם ב-103FM והתייחס לידיעה כי 1,000 משפחות של מבקשי מקלט מדרום תל אביב ייקלטו בקיבוצים והסביר מה עומד מאחורי ההחלטה.

המפכ"ל שבתאי חשף: "כ-7 מיליון איש השתתפו במחאות עד כה"
רוטמן הגיש עתירה לפסול את השופטת חיות מדיוני עילת הסבירות

בפתח דבריו אישר את פרטי התוכנית ואמר: "אכן קלטנו ארבעים משפחות כי ראש הממשלה הודיע בתל אביב במסיבת עיתונאים על הסכם עם האו"ם להשאיר כאן שבע עשרה אלף - ביטל את התוכנית ששפי פז ומאי גולן עשו בלשכת רה"מ בירושלים. הם איימו עליו בהחלטות של מרכז הליכוד כנגדו, הוא שינה את דעתו בשמונה בערב".

"אנחנו התכוננו לקלוט מאות משפחות בסיוע המדינה", המשיך. "היה מדובר במתן תקציבים לפינוי ולשיפוץ מגורים, בהכשרות עבודה, בלימודים. נשארנו עם 40 משפחות שנקלטו בקיבוץ וכיום מתוך הארבעים נמצאות כעשר משפחות. הם לא רצו לבוא לקיבוצים כי הם העדיפו מקום עבודה בטוח ולהישאר בתל אביב".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"אני עוזר לרה"מ בעוד משהו", הבהיר והוסיף: "יש תכנית שהוא קיבל אותה והוא רק צריך להעביר אותה בקבינט תמורת שישים תעודות זהות כחולות, יש מקום מסודר שמוכנים לעבור, הייתי בסיור עם איש משרד הביטחון לאתר את המקום – ב'בקעת הקנאים', הלילה הם מוכנים לעבור כדי להיות רחוקים מהרשות הפלסטינאית".

כאשר נשאל אם הם מעוניינים בתעודת זהות כחולה אמר: "הם חתומים על מסמך. הלכתי בשליחותו של ראש הממשלה ובדקתי איתו בנוכחות העוזר שלו יואל כץ והוא אמר 'יואל קדימה', סידרתי את הכל עכשיו זה בידי צחי הנגבי. כולם מכירים בזה. אתה יודע בשנה אתה עושה איחוד משפחות על שלושת אלפים-ארבעת אלפים איש? מה זה שישים תעודות?".

בסיום הראיון ביקש מרקש להביא עניין נוסף וסיפר כי: "ישבתי אתמול בערב עם המנהיגים של ה'כחולים' בדירת מסתור בדרום ת"א וסיכמנו והרמתי טלפון לעוזר של בן גביר והוא קבע לדבר איתי היום. על הרעיון שהם מוכנים לחזור לאריתריאה יש להם רשומים כעשרת אלפים חבר'ה הנמצאים במדינת ישראל, במיוחד גברים. והם רוצים שמדינת ישראל תכין אותם לחזור ולהילחם על אופי מדינתם כנגד הדיקטטור. בסך הכל הם רוצים הכנות. הם רוצים להתכונן, להתאמן בנשק, הם רוצים שמדינת ישראל תאמן אותם כמו עם צה"ל בדיוק".