אהרון שרף, לשעבר בכיר במוסד שטייל יחד עם ראש המוסד לשעבר שבתי שביט ז"ל שהלך לעולמו בגיל 84 במהלך חופשה באיטליה, שוחח הבוקר (רביעי) על השתלשלות האירועים הטרגית במהלך הטיול המשותף.

ראש המוסד לשעבר שבתי שביט הלך לעולמו בגיל 84

שרף שחזר: "זה אכן צער עמוק שמלווה אותנו מרגע שזה קרה. היינו בסיציליה, היה מזג אוויר סוער, רוח חזקה מאוד. זה היה בגובה של קרוב לשלושת אלפים מטרים, שבתי בעצמו היה אחרי אירוע, הוא עבר טיפול לבבי, ובכל זאת נסע. התמודד כדרכו תמיד עם אתגרים, ותמיד הוא ידע לטפס גבוה ככל האפשר. פשוט אמרו לו 'תעשה מה שאתה רוצה, איך שאתה מבין'. אז טיפסנו, ואחר כך ירדנו, הוא הרגיש רע מאוד, נתמך על ידי שני חברים, הוזעק אמבולנס, והאמבולנס לקח אותו למנחת מסוקים. המסוק הגיע ולקח אותו לבית חולים, ובבית החולים עשו מאמצים אדירים להציל אותו. בקבוצה עצמה היו שני רופאים שכמובן לא זזו ממנו. ליבו לא עמד לו". 

עדיין לא נרשמתם? לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד סיפר שרף על ראש המוסד שהיה שביט: "הוא היה חדשן, היה נועז אבל מאוד שקול. אחד המהלכים הראשונים שהוא עשה כבר בשבוע הראשון אחרי שנכנס לתפקיד כראש מוסד, הוא אסף את כל הסגל הבכיר של המוסד שאז מנה אולי 15 איש, וכינס אותם במקום סגור ואמר להם 'בואו נשב, נכתוב מהם ייעודי המוסד ונתלה אותם על קיר של כל משרד שכל אחד בבוקר ידע מה הוא בא לעשות'. הוא היה באמת יוצא דופן בדרך החשיבה שלו. לעיתים קרובות קרה לי שיצאתי מפגישה אתו ואמרתי 'איך לא חשבתי על זה בעצמי?' הוא היה ראש המוסד האחרון ששמו לא נחשף, שמו לאורך כל מילוי תפקידו לא נחשף. רק מי שירש אותו אחר כך, דני יתום, שמו נחשף. שמו של שבתי לא נחשף, הוא היה צנוע, השכן שלו לא ידע ליד מי הוא גר".

לסיום, הוסיף: "באמת פיו וליבו היו שווים, ואהבת המולדת הייתה בראש מעייניו. כרגע יש פרוצדורה שמטופלת, גופתו תגיע ארצה ויקבע מועד ללוויה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM