חיים גורן, סגן ראש העיר תל אביב־יפו, שלח לראש העיר רון חולדאי פנייה בה דרש לבטל את הגבלות העירייה על תפילות יום כיפור המסורתיות. גורן שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתוכניתם ב-103FM והגיב לדברים. "אמרו שאסור לשים מחיצות במרחב הציבורי", אמר בפתח דבריו.

ברביבאי על החיבור של זמיר עם חולדאי: "השלטון עובר בירושה"
אביגיל או תמר? דוד או מוחמד? אלו השמות הנפוצים השנה

בהמשך הוסיף: "אנחנו לא מדברים על לתחום שטח מכל הצדדים והכיוונים, להגביל תנועה או להפריע למישהו ללכת לאנשהו. אין בכלל את הסיפור הזה שם. מטרת המחיצה היא לאפשר ליהודים דתיים מסורתיים להתפלל בצורה שהם רגילים אליה לפי מסורתם ואמונתם. אני לא מצליח להבין מה הבעיה". 

לשיחה הצטרפה מיטל להבי, סגנית ראש העיר ת"א, והציגה את הצד השני של המתרס. "עיריית תל אביב מעולם לא נתנה אישור לערוך אירועים בהפרדה, בטח שלא בכיכר דיזנגוף", טענה. "הייתה אולי עצימת עין ואי אכיפתם. מאז שראש יהודי תופס יותר ויותר בעלות על המרחב הציבורי, החלו לקיים תפילות בהפרדה של פס על הרצפה. מרחב ציבורי צריך להיות סטרילי מפעילות דתית מאורגנת שעושה את זה בהדרה בין נשים וגברים".

"אנו לא מאשרים מחיצות והפרדה בין גברים ונשים. אף אחד לא אוסר על גברים לבוא למרתונים של נשים. לא חסר איפה להתפלל בהפרדה בעיר. אנחנו לא רוצים הפרדה, זה חלק מהאמירה שלנו על שוויון זכויות בין נשים וגברים, תל אביב היא עיר חילונית. למה דווקא בכיכר דיזנגוף? זו הכיכר הכי תל אביבית. הם הגזימו ואנחנו התעוררנו, נועם השפתיים לא קונה אותנו יותר. כל הישיבות מתפרנסות מכספי משלם המיסים. מה שהיה מותר בקורונה לצאת החוצה ולהתפלל לא מותר כדרך של שגרה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm