לאחר שכליל קמחי ז״ל נהרג בשנה שעברה בוילה בכרמי יוסף - גילו לפני כמה ימים בני משפחתו שבעלי הווילה ממשיכים לפרסם ולהשכיר אותה לנופשים, כאשר הם חשודים בעבירת גרימת מוות ברשלנות ובבניית הבריכה ללא היתר.

"יפה מבפנים ומבחוץ, נגעת בהמון": החברים של כליל קמחי שנהרג באסון הבולען מתקשים להאמין
משפחתו של כליל קמחי לא מעכלת את הבשורה המרה: "האמא הבינה שקרה משהו רע"

״לפני כעשרה ימים, לאחר שהתראיינתי לטלוויזיה בנושא עיכוב הגשת כתב האישום, אדם מהיישוב כרמי יוסף התקשר אליי ממספר חסום, וסיפר שרחל ונתן מלר, בעלי הוילה בה קרה האסון, ממשיכים להשכיר ולהפעיל את המקום באתר airbnb. כאילו שלא נהרג שם הבן שלי רק בשנה שעברה״, מספר אורית קמחי, אימו של כליל. האדם שהתקשר בעילום לאורית דיווח שמגיעים לוילה אורחים רבים.

כליל נהרג לפני כשנה וחודשיים כאשר נשאב אל תוך בולען שנפער בבריכה בווילה בכרמי יוסף. האסון התרחש במהלך מסיבה של אנשי חברת השיווק הדיגיטלי שבה עבד, וגופתו אותרה בתוך מנהרה תת-קרקעית שאליה הוביל הבולען לאחר מבצע חיפוש מורכב שנמשך כחמש שעות.

״מהרגע שנודע לנו שהם ממשיכים להפעיל את הוילה, אנחנו לא ישנים או מתפקדים. קשה לנו להכיל את האבסורד הזה, מא שגם פנינו לכל הגורמים האפשריים, לא קיבלנו מענה ואנחנו כבר על סף איבוד השפיות״, מתאר נווה. לאט לאט התבהרו למשפחת קמחי עוד פרטים על זהות הבעלים: נתן, אחד משני בעלי הוילה הורשע בעבר בעבירות בנייה ושימוש במקרקעין ללא היתר, בשני מקרים שונים. בשני ההליכים הוא הודה במיוחס לו במסגרת הסדרי טיעון ושילם קנסות כספיים. 

כליל קמחי ז״ל (צילום: באדיבות המשפחה)
כליל קמחי ז״ל (צילום: באדיבות המשפחה)

״יש כאן שורת מחדלים שמרתיחה את הדם, והתנהלות מבישה של כל הגורמים המעורבים. לאחר האסון, לא שמענו התנצלות או לקיחת אחריות ממשפחת מלר, ואף גורם לא לקח אחריות. יותר משנה לאחר המקרה - ועדיין לא הוגש כתב אישום. האמנו שייעשה הצדק - וכעת עם הידיעה הזאת הכול מתפוצץ לנו בפנים״, הוא מספר. בנוסף לכך, גילינו שכבר מפברואר 2023, כבר חמישה חודשים הווילה מושכרת ומפורסמת באתר airbnb. 

״בזמן שאנחנו, המשפחה והחברים של כליל ציינו שנה למותו ביולי 2023, אורח התארח ב'וילת גפן' ונתן ביקורות שמהללות את המארחת רחל מלר, כמה אירוני״, מבקר. ״לא ייתכן שבזמן שעדיין מתנהלת חקירה נגדם והם חשודים בגרימת מוות ברשלנות, ניהול עסק ללא רישיון והלבנת הון, הם מרוויחים 1500 ש"ח ללילה. נראה שהמוות של כליל לא מוריד את המחיר״, הוא מוסיף. 

״לא נקראנו לפרקליטות מעולם״, טוענת אורית קמחי, אימו של כליל. ״מייסרים אותנו בעינוי דין. עד עכשיו לא קיבלנו אינפורמציה - מה בדיוק קרה, מי נאשם, מתי יוגש כתב האישום. אנחנו ניזונים ממה שהתקשורת מדווחת על המקרה. אני מרגישה שכדי שיחקרו כראוי את המקרה, איאלץ לקיים הפגנה בכרמי יוסף. ״אנחנו רוצים להעביר את המסר שמי שהולך שם יבדוק אם המקום פועל כראוי, ושיכירו את המקרה של הבן שלנו - כדי שלא ייפגעו אנשים נוספים. המטרה שלנו בסופו של דבר היא שהאשמים יעמדו לדין״. 

זירת אסון הבולען בכרמי יוסף (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
זירת אסון הבולען בכרמי יוסף (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

״רחל ונתן מלר ממשיכים להכאיב למשפחה שלי בכל יום. לא קיבלנו מהם שום הבעת צער או חרטה ואנחנו מרגישים שהם מתנהגים כאילו כלום לא קרה. אנחנו כאן להזכיר להם ולגורמים שאמורים לטפל במקרה שמשהו בהחלט קרה, אח שלי נהרג, ההורים שלי איבדו את הבן שלהם והחיים שלנו נהרסו״, משתף בכאבו נווה. 

תגובת הפרקליטות: התיק הוא תיק מורכב שהתקבל בפרקליטות לאחר חקירה מאומצת, וכעת הוא נמצא בבחינה. הבריכה לא בשימוש והבולען עדיין קיים בה לאור בדיקות שביקשנו לערוך באזור והמשך הטיפול בבריכה יעמוד בקרוב לדיון בבית המשפט. נושא היחידות שמושכרות נבחן בימים אלו מבחינה משפטית. הגורמים המלווים את התיק נמצאים בקשר רציף עם המשפחה ובאת כוחם, לרבות בימים האחרונים.

מטעם רחל ונתן מלר, באמצעות עורכי דינם ציון אמיר ואורי ירון, נמסר בתגובה: "מרשיי משתתפים בצער המשפחה וכואבים מאד את הטרגדיה שפקדה אותם. משטרת ישראל אסרה על מרשיי ליצור קשר עם המעורבים ולפי כך לא יכולנו להביע צער באופן אישי לפני המשפחה. ובאשר לשאלתך הרי שמרשיי פעלו לאורך כל הדרך בהתאם להוראות המשטרה, למרות שהחדרים המושכרים אינם מצויים במתחם הבריכה, החלטנו לנהוג ברגישות יתר לאחר שמרשיי ראו כי פרסום השכרת החדרים פוגעת ברגשות המשפחה, לפיכך הם הסירו את הפרסום כאמור עוד בטרם פנייתכם".