המשטרה פתחה בחקירת גניבת שלדת טנק סמוך למחלף אליקים. הלילה (בין שלישי לרביעי) התקבל דיווח מנציג מטעם משרד הביטחון אודות טנק שנגנב משטח אש צבאי של צה"ל בסמוך למחלף אליקים.

עוד מחדל בבסיס צבאי: מספר הקליעים הבלתי נתפס שנגנב מצה"ל

עם קבלת הדיווח החלו שוטרי מחוז חוף בביצוע סריקות וכעבור זמן קצר איתרו שוטרי תחנת נשר את הטנק בתוך מגרש גרוטאות באזור נשר. בתוך כך, מבירור ראשוני של נסיבות המקרה עולה חשד כי הטנק אינו פעיל והוא נגנב מהמקום מסיבות שנחקרות בשלב זה. שני חשודים, תושבי טבריה - יהודי העוסק באיסוף ברזל, וחיפה - בן מיעוטים בעל מגרש הגרוטאות, בשנות ה-40 לחייהם, נעצרו בחשד לגניבת הטנק הצבאי שהוצא מכלל שימוש. החשד הוא שהשניים גנבו את הטנק לצרכי התכת ברזל.

כאמור, עם איתור הטנק הגנוב הועברה הודעה למשרד הביטחון והמשטרה פתחה חקירה משותפת עם מצ"ח.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מטעם צה"ל ומשרד הביטחון נמסר בתגובה: "בעקבות מידע שהתקבל אמש במשרד הביטחון, על טנק שנגנב, פתחה יחידת החקירות של מלמ"ב בחקירה בשיתוף עם משטרת ישראל ומצ״ח. הטנק אותר במגרש לאיסוף ברזל בעיר נשר. מדובר בשלדה של טנק מסוג מרכבה 2 שיצא משירות לפני שנים רבות. הטנק ללא אמצעי חימוש, ומערכותיו אינן פועלות. הטנק היה מוצב בשטח אש שפתוח למטיילים ושימש ככלי נייח לתרגולות חיילים. הטנק הוחזר למערכת הביטחון. חקירת האירוע נמשכת, וכן יתקיים תחקיר פיקודי".