מפגינים חסמו אמש (שלישי) את דרכו של הרב יגאל לוינשטיין, לאחר שהרצה בישיבת "ראש יהודי" שבתל אביב, וכוחות המשטרה נאלצו להתערב באירוע - אך מי הוא הרב המדובר ומה גרם למפגינים לחסום את דרכו? הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם-צבאית בני דוד שבעלי, התבטא לא פעם בצורות שנויות במחלוקת, ועורר לא מעט סערות בשנים האחרונות בעקבות פעולותיו והתבטאויותיו.

ההפגנה נגד הרב לוינשטיין: "להט"בופוב שמפיץ דברי שנאה לאלפים"
מפגינים חסמו רב בת"א; גוטליב: "ליל הבדולח נוסח פעילי השמאל"

"משפחה חד מינית איננה משפחה"

בחודש נובמבר 2018, שלח הרב יגאל לוינשטיין מכתב ליו"ר הקואליציה דאז, ח"כ דוד אמסלם, בו הוא מחזק אותו על עמדתה של הקואליציה באותה תקופה, שלא לאפשר פונדקאות לחד מיניים. בפתח מכתבו הסביר הרב לוינשטיין מדוע ראה לנכון לפנות במכתב, זאת מכיוון "שהושמעו בדיון טענות הנוגדות את המוסר והצדק היהודי והאנושי ראיתי לנכון, לפנות אליך, כיו"ר הקואליציה, ולהגיב כנגד הדמגוגיה והעיוות שבטענות אלה".

במכתבו תקף הרב את הקהילה הגאה, וכתב: "משפחה חד מינית איננה משפחה. זו סטייה ועיוות מוסרי. יש בעולם אמיתות וערכים נצחיים ורק עולם שאיבד את האמת ואת המשמעות, יכול להתיר זוגות חד מיניים ועוד למלא את דרישותיהם להביא ילד באופן שבו תנוצל אישה אחרת לפתרון מצוקותיהם". 

לקראת מצעד הקהילה הגאה ביולי 2018, קרא הרב לוינשטיין לתלמידיו להפגין נגד הקהילה בירושלים. לקראת המצעד, מסר: "עם כל האמפתיה, הבנת הכאב והקושי של אנשים עם נטיות הפוכות, לא ניתן לעוור את עינינו מלראות את הריקבון המוסרי שבמשכב זכר, וודאי לא נכנע לנוכח האלימות המילולית הדורסנית שמופעלת כנגד כל מי שחולק על דעתם. כל בעל לב אדם נורמלי, כל מי שלב יהודי בקרבו וכל אדם שאכפת לו ממדינת ישראל היהודית, לא יכול לשתוק לנוכח השפלות המוסרית שיש בניסיון לקדם חוק כזה הרומס את המוסר היהודי".

מוקדם יותר באותה שנה, לוינשטיין התבטא בחריפות נגד הקהילה הגאה, ובהקלטה שפורסמה בחדשות 10 (כיום חדשות 13), נשמע לוינשטיין אומר: "לקחו טרגדיה של גברים וטרגדיה של נשים בנטיות שלהן והופכים את זה לאידיאולוגיה. אין קשר בין העיוות המיני הזה או המום המיני הזה או בטרגדיה המינית הזאת לשאר האישיות".

בתוך כך, הרב עסק בנושא בסדרת שיעורים שהעביר לתלמידים שלו, וקרא "להדביר" את הנטיות החד מיניות "כפי שהדבירו את מחלת האיידס". "אני משוכנע שביום שלא תהיה הסכמה שזה נורמלי הדבר הזה, אנחנו נציל את כל החברה האנושית והמדע הפיזיולוגי והמדע הפסיכולוגי. לא תהיה שום בעיה לטפל בבעיה הזאת, רק צריך להגדיר שזו בעיה. בעיות מדבירים, את המומים אפשר להדביר היום", טען.

כשנתיים לפני כן, ביולי 2016, משרד הביטחון גינה את דבריו של רב המכינה הקדם צבאית בעלי, שכינה את קהילת הלהט"ב "סוטים". "משרד הביטחון מסר כי הוא רואה בחומרה רבה את דבריו של ראש מכינת עלי ומגנה אותם בתוקף". 

הרב לוינשטיין בתל אביב  (צילום: אבשלום ששוני)
הרב לוינשטיין בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

צעירות נכנסות לצבא יהודיות - ויוצאות לא יהודיות"

בשנת 2017, התבטא לוינשטיין נגד גיוס צעירות דתיות לצה"ל וטען כי זה "שיגע אותן, והפך אותן ללא יהודיות". עוד אמר: "מגייסים לנו אותן לצבא. הן נכנסות יהודיות, הן לא יהיו יהודיות בקצה. לא במובן הגנטי. כל מערכת הערכים שלהן תשתבש, סדרי עדיפויות – בית, קריירה. ישגעו את כולן, אסור להסכים לזה".