לצד הצום, הבגדים הלבנים והאווירה שלובש הרחוב, אחד מסימני יום כיפור המובהקים הם עדרי רוכבי האופניים שכובשים את הכבישים. 
המחשבה שמרבית האזורים בארץ חופשיים מתנועת רכבים, הופכת את הכבישים הפתוחים לפלטפורמה "בטוחה" עבור המדוושים. אולם, היעדרות הרכבים אינה מונעת את הסכנות שטמונות ברכיבה לא בטוחה ומידי שנה מגיעים נפגעים מתאונות אופניים אל חדרי המיון. 

חזית הקריה הרפואית רמב''ם (צילום: ניר הופמן)
חזית הקריה הרפואית רמב''ם (צילום: ניר הופמן)

במהלך שנת 2019 טופלו במיון הילדים של רמב"ם 89 מקרי תאונות אופניים, מתוכם 14 באוקטובר, בו חל יום כיפור באותה השנה. 
ב-2020 גדל המספר ועלה ל-105 מטופלים שהגיעו למיון "רות" עם פגיעות אופניים, מתוכם 13 במהלך ספטמבר, בו צוין החג באותה השנה. 
בשנת 2021 טופלו 115 ילדים נפגעי תאונות אופניים, 16 מתוכם בספטמבר. כמו כן, בשנת 2022 הצטברו במיון הילדים של רמב"ם 85 מקרי תאונות אופניים, ואילו השנה, עד לחודש ספטמבר, כבר טופלו יותר מקרים מהשנה שעברה, ומספרם עומד נכון ל-19 לספטמבר, על 89 מקרים. 

ברמב"ם מציינים כי אלו נתוני תאונות אופניים מכניים, ללא נתוני פגיעה מקורקינטים חשמליים או אופניים חשמליים, אשר הפכו פופולריים לשימוש בשנים האחרונות ונחשבים למסוכנים במיוחד. 

רחובות ריקים ביום כיפור (צילום :רויטרס)

"אנו רואים מקרים של שברים, פגיעות ראש, דימומים ועוד", מסבירים מומחי המרכז הרפואי, "זו תופעה שקיימת לאורך כל השנה עקב רכיבה לא בטיחותית, אבל לקראת יום הכיפור אנחנו דרוכים במיוחד. אשליית הביטחון על הכביש ביום הזה וריבוי הרוכבים מסביב הופכים פעמים רבות לקרקע פורייה להתנהגות פרועה, תחרויות, אי שמירה על כללי בטיחות כגון חבישת קסדה וכו. אנו מפצירים בהורים ובילדים לנהוג באחריות וליהנות מרכיבה בטוחה, כדי שיחזרו הביתה בשלום".