המתיחות הביטחונית: עשרות פלסטינים התפרעו היום (שבת) בגדר הגבול ברצועת עזה, ביום השמיני ברציפות. בתוך כך, תושבי העוטף והיישובים הממוקמים בסמוך לגבול, הביעו חשש מהמשך ההתפרעויות ומהסלמה שעלולה להתפרץ בכל רגע. בשיחה עם "מעריב" סיפרו התושבים על המציאות הקשה שחזרה לחייהם.

נדב, תושב העוטף, סיפר ל"מעריב": "בשבועות האחרונים קיבלנו תזכורת למציאות שאנחנו חיים בה. שלוש שריפות כתוצאה מבלוני תבערה ביום אחד, התפרעויות על הגדר, תקיפה של צה"ל וכל זה ביום אחד. אבל יחד עם זאת, אנחנו לא מתרגשים, עברנו דברים הרבה יותר קשים וזה לא משפיע על שגרת חיינו. מבחינתנו כתושבים הכל כרגיל. בנוגע ליום כיפור - קשה לי להאמין שבעזה ינסו לשגר טילים או לעורר פרובוקציה מסויימת דווקא ביום כיפור, אבל אין לדעת למה לצפות. אנחנו מגבים את צה"ל בכל פעולה".

עזתים מפריחים בלוני תבערה לכיוון ישראל (צילום: AFP via Getty Images)
עזתים מפריחים בלוני תבערה לכיוון ישראל (צילום: AFP via Getty Images)

לאון, שמתגורר בשדרות סיפר: "לפני כמה ימים הייתה הופעה של שלמה ארצי בעיר, זה הוביל לשיח ברשתות החברתיות על החשש מירי טילים בזמן ההופעה ובסוף זה נגמר לשמחתי בלא כלום - אבל זאת המציאות שלנו כתושבי שדרות. תמיד בכוננות למקרה וכן יקרה משהו כי אין לדעת. אנחנו לא נביאים, אנחנו לא יכולים לדעת מה איזה חמאסניק מתכנן ומתי. אין לנו חשש, ההפך אנחנו מקווים שעל כל טיל שישלחו מעזה, יגבו מחיר כבד מהאויב".

אמש, צה"ל תקף באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק שתי עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס הסמוכות למוקדים בהם קתיימו הפרות סדר ומהם הופרחו בלוני תבערה סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה. בנוסף, צה"ל תקף באמצעות טנק עמדה נוספת של חמאס, הנמצאת בסמוך למקום ממנו בוצע ירי לעבר כוחות הביטחון שפעלו מול הפרת הסדר. לא היו נפגעים לכוחותינו. 

כאמור, קודם לכן אירעו הפרות סדר אלימות בהשתתפות מאות מפרי סדר, בסמוך לגדר הגבול ברצועת עזה. כבר משעות הבוקר פרצה שריפה בשטח פתוח בסמוך לגדר במועצה אזורית אשכול, בעקבות הפרחה של בלון תבערה. בשעות אחר הצהריים פרצה שריפה נוספת מבלון תבערה באזור קרני.