הרשויות בתל אביב מתכוננות ליום כיפורים מתוח במיוחד, על רקע סערת התפילה המופרדת בכיכר דיזנגוף. בשבוע שעבר, כזכור, אישר בית המשפט שלא להציב מחיצה בין גברים ונשים בעת תפילת יום הכיפורים שתתקיים במקום.

"רדיפת היהדות במדינת היהודים": דיון סוער על איסור תפילת יום הכיפורים בת"א
תפילות בהפרדה בציבור יעוגנו בחוק? ההצעה שמבקשת לשנות את החלטת ביהמ"ש

על רקע האירועים, הופצו בכמה קבוצות וואטסאפ בצפון ובמרכז תל אביב קריאות להגיע ולמחות נגד הפרדה מגדרית וכפייה דתית במהלך החג, וברשויות חוששים מעימות בין המתנגדים למצדדים בהחלטת בית המשפט.

אזור התפילה בכיכר דיזנגוף (צילום: אבשלום ששוני)
אזור התפילה בכיכר דיזנגוף (צילום: אבשלום ששוני)

בשעות הצהריים הגיעו לכיכר מספר צעירים והחלו להקים מבנה ארעי במקום. לדברי המשתמש "מטה המאבק במשיחיים" בטוויטר, "כל פרובוקציה מצידם, כל מחיצה או הפרדה, כל נסיון לאתגר את פסיקת בית המשפט - ייענו בתגובה".

בהחלטתה שלשום הודיעה שופטת בית המשפט לעניניים מנהליים בתל אביב הדס עובדיה כי "העירייה אינה חולקת על המעוניינים להתפלל ברחבי העיר תל אביב-יפו ביום הכיפורים ולהגשים את זכותם לחופש דתי. העירייה חולקת על הזכות הנטענת של העותרים להתפלל בכיכר דיזנגוף בהפרדה מגדרית, תוך הצבת מחיצה במרחב הציבורי, מחיצה שמעצם טיבה וטבעה נועדה לחצוץ ולמנוע מעבר ותנועה חופשיים במרחב הציבורי ולשמש גדר בין גברים לנשים במרחב הציבורי. מצאתי לאור כל זאת כי הדין אינו מתיר לעירייה לעשות".