סטודנטים במספר אוניברסיטאות, בהן האוניברסיטה הפתוחה, התלוננו במהלך יום הכיפורים כי האתרים נסגרו במהלך שעות הצום, זאת בניגוד לשנים קודמות בהן המערכות עבדו. באוניברסיטה הפתוחה למשל, הסטודנטים שנכנסו לאתר נתקלו בהודעה המבשרת כי האתר לא זמין מסיבות טכניות. במקביל, סטודנטים שניסו להיכנס במהלך היום לאתרים של מוסדות אחרים, דוגמת האוניברסיטה העברית שבירושלים והטכניון שבחיפה, נתקלו בקושי רב - תחילה האתר כלל לא עלה, ובהמשך הופיעה הודעת שגיאה.

"בשם האל קילקלו את יום הכיפורים": הפוליטיקאים מגיבים לסערת ההפרדה
סערת כיפור: מפגינים מנעו תפילות בהפרדה בת"א וחיפה, חשש מעימותים נוספים

סטודנט מהאוניברסיטה הפתוחה סיפר למעריב: "תכננתי לנצל את היום כדי ללמוד ולהתקדם בחומרים השונים, אך האתר זרק אותי החוצה". סטודנטית אחרת הוסיפה: "לא קיבלנו הודעה מראש על השבתת האתר, זאת למרות שבדרך כלל מודיעים על כך כמה ימים מראש, באמצעות שליחת מספר הודעות בנושא".

תחילה, עלה החשש לפיו מדובר במתקפת סייבר, שכן האקרים נוטים לנצל חגים וסופי שבוע כדי לבצע תקיפות משמעותיים. עם זאת, בהמשך התברר כי מדובר במהלך יזום ומכוון של האוניברסיטאות, זאת לאור התראה שהתקבלה ממטה הסייבר הלאומי, שהזהיר ממתקפות והמליץ לנתק חיבורים, בשל חוסר זמינות של אנשים במהלך שעות הצום.

מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר: "לנוכח התראות על מתקפות סייבר על מוסדות אקדמיים במהלך החג ובהמלצת מערך הסייבר הלאומי, הוחלט לצמצם את הגישה מבחוץ למערכות המחשוב של האוניברסיטה"