ברק לייבוביץ', שהיה נוכח בתפילת יום הכיפורים שפוצצה אמש ביפו, וחזקי ברוך ('ערוץ 7') שהיה עד לעימותים במהלך התפילה בכיכר דיזינגוף בתל אביב שוחחו הבוקר (שלישי) אצל אראל סג"ל ושחר סגל ב-103FM ושחזרו את האירועים המורכבים שנרשמו כאמור סביב סערת התפילה בהפרדה מגדרית בתל אביב ונקודות נוספות, בניגוד לפסיקת בית המשפט. 

אבי מעוז על סערת ההפרדה: "לא מבין על מה הבכי של המחאה"
סערת התפילה בהפרדה: האם ניתן לשמר את אופיה הבינ"ל של תל אביב?

ברוך התייחס למהומות בכיכר: "אני מגיע לשם לכתבת צבע, הכל בסדר ואז מגיעים שניים שלושה מפגינים שאומרים מה פתאום אין הפגנה אין כלום. תלו את השלושה דגלים, אותם מפגינים קוראים למשטרה ולפיקוח העירוני, הם מגיעים לשם ומסבירים למפגינים שאין כאן שום מחיצות. חצי שעה לפני הצום אני יורד למטה, כבר יש עשרות של קומץ מאוד אלים שצועק לנו, למתפללים, נאצים, אישה שבאה ומעיפה את סידורי התפילה על הרצפה, מישהו שמושך טליתות, אנשים צועקים 'אתם לא קשורים אלינו', 'תחזרו להתנחלויות'. אני העיתונאי היחיד שהיה שם בזמן אמת. כמו בכל מקום, מדובר בקומץ אלים שבחר להתנהג בבריונות ובאלימות פיזית". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הוסיף: "רוב המתפללים שדיברתי איתם במהלך החג מצביעים לגנץ, ללפיד, למיכאלי, רובם משתתפים בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית. כולם באו להתפלל, הייתה שם תפילה שנה שעברה עם מחיצות, והיו שם 2,500 איש. זה בדיוק התפילה לאותם מצביעים של לפיד וגנץ, לאנשים שהם הרוב במדינת ישראל, שהולכים חלקם גם להפגנות, וזה פשוט לראות את האנשים הללו מורידים דמעות. בתום תפילת הנעילה, היינו שם בבר גיורא, זה רחוב סמוך, בסוף לא התפללנו בכיכר, ולמעלה מאלף איש שרובם חילוני שרו אבינו מלכנו ושמעו שופר, וזו אולי איזו תקווה". 

לייבוביץ' דיבר על ההתרחשויות ביפו: "אנחנו כבר כמה שנים מארגנים פה מניין לעשות תפילת כל נדרי ונעילה. בתי הכנסת בעיר תל אביב יפו מאוד קטנים, והרבה מהמתפללים של שבת רגילה הופכים להיות 400. לכן אנחנו נאלצים לצאת החוצה, תמיד הייתה עזרת גברים, נשים ועזרה מעורבת. ידענו שיהיו מפגינים. הגיעה קבוצה של נשים וגברים עם טלפונים, אף אחד לא העיר להם והתפילה נמשכה. ובזמן שהם מצלמים אותנו במכשירים שלהם ביום כיפור, אף אחד לא העיר להם אבל זה לא היה נעים. כשהם הרגישו שהתפילה עומדת להיגמר בלי שום פרובוקציה, הם התחילו לעשות רעש. כשמישהי ניגשה אליהם ואמרה שישארו אבל שיכבדו את האירוע, אז נפתחו שערי הגיהנום. אמרו 'עדיף שבגן יהיה את הקקי של הכלבים שלי מאת התפילות המטופשות שלכם"'. 

בהמשך, אמר: "החלטנו שאת תפילת נעילה נקיים בפארק למרות הצפיפות. הם הגיעו שוב לשערי בית הכנסת. זה היה מאוד לא נעים. אין גרעין תורני, בתי הכנסת מנוהלים על ידי אנשים מכספם, זו התפילה שלנו. המקום הזה הוא שלי לא פחות משל כל תל אביבי אחר. זו הייתה תחושה של עלבון. הילדים שלי צריכים לשאול מה קורה פה, זה לא נעים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM