חבר הכנסת חילי טרופר מהמחנה הממלכתי הגיב היום (שלישי) בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו לאירועי דיזינגוף והמחלוקת סביב ההפרדה המגדרית בתפילה:

מתקפה בקואליציה: "טירוף, תל אביב לא תהפוך לעיר אנטישמית"
סער בביקורת מפתיעה כלפי לפיד: "תגובה מכוערת, הוסיף עוד קיסם למדורה"

"כמה מחשבות בעקבות אירועי יום כיפור בתל אביב: אין שום הצדקה בעולם להתנהגות הפוגענית כלפי המתפללים בכיכר דיזינגוף. כל האידיאולוגיות הגדולות והערכים שבשמם פעלו המפגינים הולכים לאיבוד בדרך למפגינים שמשליכים מחזורי תפילה על הרצפה, למפגינה שמושכת בכנף טלית של מתפלל, ולחבורה שמגדפת ומקללת בשנאה רושפת מתפללים בזמן תפילת "כל נדרי". גם מי שמתנגד בכל נימי נפשו להפרדה מגדרית או לפעילות "ראש יהודי", צריך להתנער מהדרך המבזה הזו.

"תאמינו לי שאינני מחפש להגן על הרב לוינשטיין או על ישראל זעירא. אני חולק עליהם עמוקות. בין תפיסתי לתפיסתם פעורה תהום עמוקה.
אני מבין שאי אפשר להתחיל סיפור מהאמצע, ובפרקים הקודמים חלק מאותם רבנים פגעו באמונות ובערכים של ציבור נרחב בארץ, ועדין היה מוטב שלא לכתוב את הפרק המכוער הזה אמש.

"אני גם מבין היטב את מי שטוען שאת הרב שקורא לו 'סוטה' או 'בעיה שצריך להדביר' ונוהג בהתנשאות ובפוגענות כלפיו, לא צריך לקבל בסבר פנים יפות. ברור. אבל בין לא לקבל בסבר פנים יפות לבין לגרש באלימות, בתנועות מגונות ובאיחולי מוות יש מרחק רב. זו הצעה איומה להציף את הרחובות בשנאה נגדית על מנת לנצח את השנאה שיוצאת מחלק מבתי המדרש בישראל. הגם שאני מאמין באהבת חינם, אני לא עד כדי כך נאיבי ומבין שנדרש כאן מאבק לא תמיד מנומס. אבל שנאה כזו? ביזוי כזה? כך לא נראית ליברליות, כך לא נראית יהדות.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"המחאה העצומה ברגעים היפים שלה היתה בשורה מחברת, שוברת מחנות וליכדה תחתיה את כל מי שחשש שהיסוד הדמוקרטי נפגע. אותו זרם קטן במחאה, שכעת עסוק בפגיעה ביסוד היהודי, דוחק החוצה אותי ורבים מבין השותפים במאבק. יצאנו למאבק על מדינה יהודית-דמוקרטית. אלה רצו לכרסם בדמוקרטיה, אלה רוצים לכרסם ביהדות, אבל הרוב הישראלי רוצה בשניהם ובחיבור המורכב אך המיוחד ביניהם.

"אני לא מוצא את ביתי בקרב מי שבשם היהדות שונא, אני לא מוצא בית בשם מי שבשם הליברליות שונא. ביתי הוא ביתם של הרוב הישראלי, שרוצה ביהודית ובדמוקרטית. כמה עצוב, שיש קיצונים שמתעקשים להעלות את הבית הזה באש. בעיני, יש בציונות הדתית הרבה יותר אנשים שכמו יאיר שרקי מאמינים ש"אפשר לאהוב בנים ואפשר לאהוב את אלוהים" ובוודאי מתנגדים לכל פגיעה או התערבות באורח חייו של אחר מאשר הרב לוינשטיין שמגדף אותם".

בתוך כך, המתיחות באופוזיציה נמשכת, כאשר חבר הכנסת גדעון סער התייחס מוקדם יותר לסערת ההפגנה ביום כיפור ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ותקף את התנהלותם של מספר אנשי ציבור על רקע האירועים. באופן מפתיע, הוא אף תקף את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "הארועים המכוערים בת״א ביום הכיפורים, "בעקבותיהם הגיעו גם תגובות מכוערות של נתניהו, בן גביר, לפיד (כן, גם אתה לפיד!). כל אחד מהם ניסה להוסיף עוד קיסם (או קצת דלק) למדורה במקום לנסות לכבותה. איזה 'מנהיגים' מתדלקים מלחמת אחים במוצאי יום הכיפורים?".