ח״כ עאידה תומא סלימן שוחחה היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחסה לגל האלימות הקטלני בחברה הערבית שלא פוסק, כך מוקדם יותר היום גבר נרצח לאור יום ביריות בחיפה, ובבסמת טבעון נרצחו ביריות בביתם חמישה אנשים, שלושה גברים ושתי נשים ככל הנראה כפעולת נקם על הרצח בחיפה.

טבח מזעזע בבסמת טבעון: זוג הורים ושלושת ילדיהם נורו למוות מטווח קצר
חיסול לאור יום בחיפה: פרטים דרמטים על הקורבן והפספוס של היעד המרכזי

"לפעמים אין לי מה להגיד יותר", הודתה סלימן בכאב. "אני חושבת שהגיע הזמן להגיד את זה בצורה הכי ברורה - כספי ציבור ותקציבים חשובים לממשלה הזו כנראה הרבה יותר מהחיים של האזרחים הערבים. כאשר יש חשש שארגוני הפשיעה יחדרו לרשויות המקומיות הערביות וינצלו תקציבי ציבור, הממשלה מונעת תקציבים, מקימה מנגנון בקרה. שר האוצר נכנס למצב חירום, מעכב תקציבים ובונה מנגנון בקרה. אבל כשנרצחים חמישה אנשים בתוך ביתם ולפני זה חמישה ביפיע וכל יום עוד ועוד רציחות, אני לא רואה שאף אחד מזנק. אני לא רואה שהממשלה קמה על הרגליים שלה. כי את יודעת מה? בעיניי מה שהממשלה עושה זה נותנת רישיון הרג ורצח ואור ירוק לארגוני הפשיעה, בעצם העובדה שהיא לא מכה בהם, בעצם העובדה שאיפה אפשר לתאר מצב כזה בכלל?  אם היו חס וחלילה חמישה אזרחים יהודים נרצחים במדינה הזו זה היה עובר ככה?"

לשאלה מה היא הייתה עושה אחרת, ענתה חברת הכנסת: "או שנתניהו קם ומכריז על זה שלא רק שהממשלה לא מתפקדת תחתיו אלא המדינה נחלשת ומתפרקת, ראו מה שקורה בעניין הפשיעה, או שהוא מכנס בזה הרגע ישיבת חירום של הממשלה ומכריז באופן ברור ביותר מה התוכניות שלו למאבק בפשיעה. ואם צריך, שישלח את השר הפאשיסט הזה שלא מוכן לעשות כלום חוץ מלהתגרות באזרחים, הבייתה. כלומר אי אפשר להפקיד את הביטחון שלנו בידיים של הבן אדם שבעיניי מתענג על מה שקורה". 

לאור הטענה כי חברי הכנסת לא משתפים פעולה עם השר לביטחון לאומי, תקפה: "מה אני צריכה לשתף איתו פעולה? לא מעניין אותנו. אנחנו מבחינתנו ראש הממשלה הוא האחראי. את באמת רוצה שאני או מישהו מאיתנו ישתף פעולה עם בן גביר? עם הפאשיסט הזה? עם הטרוריסט הזה? עם המחבל שהורשע בבית משפט? ושלא נוקף אצבע על הרציחות האלה? מה יש לי לשתף פעולה אתו? מה חבר כנסת צריך בכלל לשתף פעולה עם שר כדי שהוא יעשה את עבודתו? איזה שיתוף פעולה? מה אני צריכה להגיד לו איפה הרוצחים מתחבאים או מה בדיוק? מה זאת אומרת 'לא משתפים איתו פעולה'? ממתי התפקיד של חברי כנסת הוא לשתף פעולה?" 

לשאלה האם הייתה הזמנה לדיון חוזר מאז הישיבה האחרונה בנושא, השיבה בשלילה: "כלום. אנחנו ניזונים מהתקשורת. אנחנו יודעים שיש ועדה ושהוא כינס אותה - אבל מה קורה, מה התוכניות, מה בדיוק נעשה עם הביצוע? איך הוא עושה בקרה בכלל? אנחנו יודעים שסך הכל התחילו בבקרה על הרשויות המקומיות במקום שיעשו בקרה על איך המשטרה מתנהלת או לא מתנהלת או משתפת פעולה עם ארגוני הפשיעה. הם עושים בקרה על ראשי רשויות שהם בעצמם מאויימים מארגוני הפשיעה". 

לסיום, התייחסה לדיון שהתקיים אמש בוועדת הכספים: "מה שקרה אתמול זו הייתה עוד עדות לגזענות של הממשלה הזאת. ברגע שהם עיכבו תקציבים לכלל הרשויות המקומיות שסובלות מאותן תופעות פשיעה. אתמול הם החליטו שלא מעבירים לרשויות הערביות את התקציב אלא מעבירים אותו למשרד הפנים עד שמשרד האוצר והפנים יפתחו מנגנון בקרה על השימוש בכספים האלה. אנחנו יודעים שהם מחפשים דרך לעכב את התקציבים ולמוטט את השלטון המקומי. אם יש לי ציפייה אחת מהממשלה הזו זה, ואני משדרת מסר לשר משה ארבל, תהיה הקול השפוי בתוך הממשלה ההזויה הזו. תעביר את הכסף לרשויות המקומיות לפני שהם מתמוטטות". 

לאחר מכן, עלה לשידור חבר הכנסת ד"ר יאסר חוגיראת ממפלגת רע"מ. בפתח דבריו אמר: "זה ערב עצוב מאוד. כמו הרבה ימים של ערבים ובקרים עצובים לחברה הערבית".

עוד טען ואמר: "יש מצב חירום שחייב לטפל בו. צריך לטפל בפשיעה כמצב חירום לכל דבר. זה גם מה שאמרתי בישיבה בפגרה לפני שבוע בכנסת. אמרתי לשר בן גביר, 'תבנה תוכנית קצרת טווח לטפל בפשיעה'. ולצערנו אנו רואים שגורמי הפשע, נוסעים, יורים, ולא דופקים חשבון. המקרה היום בחיפה היה במרחק כמה מטרים מתחנת משטרה".

"אנחנו מתעסקים עם דור צעיר שלא מעניין אותו שום דבר, הורגים בדם קר את האנשים כאילו זה רובוטים. אני לא יודע אם זה בני אדם או חיות", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM