מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וטל שלו בתכניתם ב-103FM, והתייחס לחיסול המזעזע שאירע אתמול בבסמת טבעון, ולמציאות המדממת בחברה הערבית. "מה שאנחנו יכולים לעשות וצריכים לעשות אנחנו עושים. יש לנו פרוייקט שלם למלחמה בפשע, גם ברמה של החינוך, ההורות, של מרכזי נוער וכו'", ציין. 

הלם בבסמת טבעון לאחר מסע הירי: "אנשים צרחו ובכו, אנחנו במצב חירום"
"הייתי משותקת": גבר חוסל בנשק אוטומטי לעיני העוברים והשבים בחיפה

הוא הוסיף: "אנחנו מיישמים את זה דרך הרשויות המקומיות יום יום ושעה שעה. אבל יש קומץ שולי ביותר של פושעים שנהנים מחסינות מהמשטרה והמדינה, מטילים פחד, אימה ודם על האזרחים הערביים". 

עוד טען כי "המטרה של הפשע היא לקחת כסף ולהינות מכספים, הכסף הגדול נמצא בתל אביב, לא אצל הערבים. למה המשטרה והמדינה מצליחה לבער את הפשיעה ביישובים היהודים ולא יכולה לעשות את אותו דבר ביישוב כמו בסמת טבעון? זו אותה משטרה". 

כמו כן, האשים: "אני חושב שיש מי שמחכך ידיים. המראה הנורא הזה שערבים כביכול הורגים ערבים, על המשקל של מה שהיה בדרום אפריקה, כנראה שמישהו רצה, אני בטוח, אחרת תסבירו לי בהיגיון פשוט - איך זה שהמשטרה, שהמדינה, אינה יכולה לשים יד על אנשים שמוכרים אחד אחד? גם למשטרה".

ברכה האשים את הממשלה הנוכחית בהאשמה קשה במיוחד, כשטען שהיא נהנית ממציאות המדממת וגל הרציחות בחברה הערבית: "הייתי מצפה מתקשורת אמיתית, תקשורת חוקרת, לצלוב את השר לביטחון פנים ואת ראש הממשלה. נא להסביר לי בפשטות, למה משטרת ישראל המהוללת יכולה להטיל סדר בתל אביב, בנתניה ובנהריה, ולא יכולה לעשות את זה בבסמת טבעון?".

"למה? אחוז אחד של אנשים שסטו מדרך הישר הם ששולטים על חיינו בגלל שהם לא נענשים ואין גורם הרתעה. אנחנו לא יכולים לעצור אנשים, אנחנו יכולים לחנך, להסביר, אנחנו הוצאנו תוכנית גדולה", הוסיף.