האלימות המשתוללת ברחובות: ראש עיריית נתניה מרים פיירברג התייחסה הלילה (בין שבת לראשון) לאירוע האלימות שאירע בעיר בין יוצאי אריתריאה. "אירוע האלימות החריג שהתרחש הערב חצה את כל הקווים האדומים. מרבית הפורעים הגיעו מחוץ לנתניה כדי ללבות את המהומה שהחלה עוד בתל אביב", תקפה. 

שברו את חלונות הרכב באמצעות אקדח: צפו במעצר הדרמטי בכבישי הנגב
לילה אלים בתל אביב: בן 31 נרצח באירוע אלימות, עשרה נפצעו בקטטה

היא פנתה במסר לממשלה "אני קוראת לממשלה לערוך חישוב מסלול מחדש לגבי אותם עובדים זרים שמרשים לעצמם להשתולל ולנקוט באלימות. נתניה ניצחה את גלי הטרור והפשיעה, הוצאנו ביד ברזל את הגורמים הפליליים, וכך את האלימות שהרימה ראש הערב - נרחיק מנתניה. 

מי שעוד הגיב לאירועים, הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שתקף: "השתוללות המסתננים הלא חוקיים בערינו, חמורה ביותר ועל כן סיכמנו היום אני והמפכ"ל להמשיך להפעיל את המסלול המנהלי וחשודים שיש קושי ראייתי נגדם בחשד לרצח לעצור במסלול מנהלי". מבחינתי הם כמובן חייבים להיות מגורשים מהארץ, אבל אם בג"צ לא מאפשר - אז לכל הפחות, שהמתפרעים ישבו בכלא".

המפכ״ל הנחה את המפקדים להמשיך ביד קשה נגד כל מי שיש לו חלק ומעורבות באירועים הפליליים ובמקביל להליך הפלילי הנחה המפכ״ל כי המשטרה תשתף פעולה עם רשות האוכלוסין לצורך קידום הליך מנהלי של הוצאת צווי משמורת למפרי הסדר והנוהגים באלימות  על ידי מינהל האוכלוסין. 

המפכ״ל קיים אמש שיחה עם ר׳ מנהל האוכלוסין וסוכם כי יוקם צוות עבודה משותף בהובלת רח״ט חקירות תת ניצב שלומית לנדס ומנכ״ל מינהל האוכלוסין עם נציגים ממחוזות ת״א ומרכז. ״נפעל ביד קשה נגד מפרי הסדר ונגד כל מי שהיה מעורב באירועים הפליליים בדיוק כפי שנעשה במדינות אחרות ברחבי העולם. החוק מאפשר להתחיל בהליך של הוצאת צווי משמורת ויחד עם רשות האוכלוסין נפעל בכל הכלים שמתיר לנו החוק. יחד עם זאת הנחתי את המפקדים להמשיך בפעילות יזומה נגד מחוללי הפשיעה מתוך אוכלוסיית הנתינים הזרים כדי למנוע מאלה שמתכננים להמשיך את הפעילות הפלילית והפרות הסדר לממש תכנון זה. אנחנו מחוייבים להקנות בטחון לציבור וכך ננהג״, הוסיף. 

נתין זר נדקר למוות בקטטה נתניה; תשעה נוספים נפצעו

נתין זר בן 30 נדקר למוות במהלך בקטטה המונית שפרצה הערב (שבת) ברחוב הרצל בנתניה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים לניאדו תוך כדי פעולות החייאה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. 

מהזירה פונו תשעה פצועים נוספים, בהם גבר במצב קשה. בבית החולים לניאדו הוכרז על אר"ן (אירוע רב נפגעים) קטן. מבית החולים נמסר כי כלל הפצועים עוברים כעת סדרת בדיקות להערכת מצבם ע"י צוותים רב מקצועיים הפועלים במלר"ד.

כוחות משטרה שהוזעקו למקום, עצרו שישה חשודים במעורבות בקטטה לצד איסוף כלל הממצאים בזירה לבחינת הרקע והנסיבות והשבת הסדר על כנו בסיוע רימוני הלם וירי הרתעתי . מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון הטיל את חקירת האירוע החמור, בו נדקר למוות אחד המעורבים בקטטה, על היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ ) של מרחב שרון.

סגן מנהל מרחב שרון במד"א פראמדיק רפי שבע שניהל את הטיפול בפצועים סיפר: "מדובר בזירה מורכבת. הקטטה התרחשה ברחוב הרצל והפצועים שברחו מהמקום היו ברחובות הסמוכים. הזנקנו למקום ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי חירום וכונני תגובה מיידית שביצעו סריקות בזירה וברחובות הסמוכים, איתרו את הפצועים והעניקו להם טיפול רפואי כשאחד מהפצועים היה במצב אנוש ובוצעו בו פעולות החייאה במהלך הפינוי לבית החולים, 1 במצב קשה שהיה מחוסר הכרה, 2 בינוני ו-3 קל".

אבי סלמה, תושב העיר והמועמד לראשות העירייה, מסר: "בסיסמאות לא דואגים לתושבי העיר, מרכז העיר נתניה דקירות, הרוג ופצועים קשה, אני מסתובב פה כבר כמעט שעה ואף אחד מהאחראים לא נמצא בשטח, ככה לא מנהלים אירוע ובטח לא דואגים לציבור, הזנחה פושעת לעיר נתניה במשך שנים והסיבות שמורות במערכת המסדרונות של עיריית נתניה, אני מתחייב לטפל בהזנחה הזו מיד כשאהיה ראש עיר כי אין לנו פשוט אפשרות אחרת , אין! נתניה 2023 - מפחיד"

זירת האירוע בנתניה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת האירוע בנתניה (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, המשטרה סיכלה התארגנות אלימה ועצרה עשרה אריתראים אשר היו מצוידים באלות ואבנים בתל אביב. על פי החשד, ההתארגנות נועדה לתקוף נתינים אחרים, זאת על רקע האירועים מוקדם יותר היום. החשודים הובאו לחקירה בתחנה.

מנהל מלר"ד בי"ח לניאדו, ד"ר רועי מידן, על הקטטה בנתניה (צילום: דוברות בית החולים)

גבר בן 50 נורה למוות בגליל; בן 30 נפצע באורח קשה 

מוקדם יותר הערב, גבר בן 50 נורה למוות בכפר חוואלד שבצפון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם תוך כדי פעולות החייאה. מהזירה פונה פצוע נוסף בן 30 במצב קשה. המשטרה פתחה בחקירה. 

פראמדיק מד"א חנן זוהר והחובשים במד"א נתנאל לוי ונתן שחר סיפרו: "סמוך לכניסה לכפר חברנו עם רכב שסימן לנו לעצור והביא אלינו את אחד מהפצועים, גבר כבן 30 שנפגע באורח קשה בגופו. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים. כעבור מספר רגעים הובא אלינו פצוע נוסף, גבר כבן 50 עם פציעה חודרת שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הענקנו גם לו טיפול רפואי ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ נוספת של מד"א לבית החולים תוך כדי  ביצוע פעולות החייאה כשמצבו אנוש".

זירת הדקירה בירושלים. באדיבות דוברות מד"א (צילום :דוברות מד"א)

גבר בשנות ה-30 לחייו נדקר למוות בירושלים
שעות קודם לכן, נקבע מותו של הגבר בשנות ה-30 לחייו שנדקר ברחוב שמואל תמיר כצנלסון בירושלים. תחילה, הוא נפצע באורח אנוש, אך לבסוף בבית החולים הדסה עין כרם נאלצו לקבוע את מותו. צעיר בן 25 נפצע באירוע באורח קל. מדובר בקורבן ה-183 במגזר הערבי, מאז תחילת השנה. 

מסתמן כי מדובר באירוע על רקע פלילי. כוחות משטרה גדולים שהגיעו למקום, החלו באיסוף פרטים וממצאים, תוך שבמקביל נערכות סריקות אחר החשוד במעשה שנמלט. מחקירה ראשונית עולה כי שני החשודים במעשה היו יחד עם הקורבן  ובאופן שטרם ברור התגלה סכסוך שגלש לדקירה.

פרמדיק מד"א אלדד בנשטיין וחובשי מד"א שמואל אורלוב ושמעון זלץ סיפרו: "היינו סמוך מאוד למקום והגענו מייד לזירה, ראינו גבר בשנות השלושים שוכב על המדרכה מחוסר הכרה עם פציעות חודרות, הענקנו לו טיפול מציל חיים והעלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים תוך טיפול  כשמצבו אנוש, גבר כבן 25 התהלך במקום ולאחר בדיקות רפואיות הוא לא נזקק לפינוי".