האם ראש הממשלה בנימין נתניהו מכין תרגיל למפגינים? מוקדם יותר היום (ראשון) דווח כי בני הזוג נתניהו דחו ביממה את חופשתם בנווה אט"יב, אולם כעת מסתמן שהם מתכננים להגיע למושב הערב.

‏למרות התנגדות התושבים: בני הזוג נתניהו יצאו לנופש בנווה אטי"ב
הזוג נתניהו מתכנן לנפוש שוב בנווה אטי"ב; התושבים זועמים ודורשים - "אל תחזרו"

אנשי המחאה בינתיים מתבססים על הפרסומים שלפיהם החופשה נדחתה, לא ברור אם בכל זאת יחליטו להגיע הערב. במקביל, שלטי תמיכה בראש הממשלה נתלו בשערי המושב.

הזוג נתניהו, כזכור, הגיעו לנופש במלון ביישוב בחודש יולי האחרון וביקורם לווה בהפגנות מצד ארגוני המחאה בצפון. גם הפעם תכננו המפגינים ללוות את ראש הממשלה ורעייתו והקימו סוכת מחאה מחוץ ליישוב. מוקדם יותר הערב דיווח ארגון "חופשי בארצנו" כי עוד בטרם התחילו ההפגנות הובאה מכת"זית ליישוב. 

כזכור, לפני כשבועיים שלחה מזכירות היישוב למשרד ראש הממשלה מכתב ובו הדרישה: "בטלו את החופשה, בימים אלו - מצופה היה ממשרדכם לפעול ביתר רגישות כלפי אזרחי המדינה ולא להפגין חוסר אכפתיות כלפיהם, קל וחומר - עת מדובר באזרחים אשר כבר ספגו נזקים משמעותיים מביקורם הקודם של ראש הממשלה ורעייתו במושב".

״חשוב להדגיש שכל תרחיש יפר את שגרת החיים במושב, ולכן אנו ננסה למצוא את האיזון ולצמצם את ההשלכות. סגירת שערים והגבלת התנועה תגרום נזק עצום לחופש התנועה ולתיירות".

בעת הביקור הקודם של רה״מ ורעייתו ביישוב, הגיעו אליו מפגינים רבים שמוחים נגד ביבי ונגד המהפכה המשפטית, והפריעו לתושבים להתנייד ולנוע כרגיל.  התושבים חוששים ואחד מהם מספר: ״בפעם הקודמת שהם נפשו כאן, לא היה יוצא ונכנס מהיישוב. זה היה נורא, היה רעש נוראי ואבטחה כבדה. יש לנו המון צימרים ביישוב - אך שהייתם פוגעת לנו קשות בתיירות ובפרנסה. ציפינו לפחות להתחשבות הפעם, לא נעבור על זה בשתיקה״

ארגוני המחאה באזור הצפון כבר קראו למפגינים להגיע בחול המועד ל"נווה רודן": "בואו בהמוניכם לצימרים, לעיר הסוכות שלנו, לצימרים אחרים בצפון. נרדוף אותם לכל מקום".