בתחילת השיעור אותו הוא מלמד, נשא היום (ראשון) הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, מספר דברים, במהלכם העביר ביקורת קשה על הקהילה החילונית בישראל, וטען: "הם מקנאים בנו".

״אני רואה כל מה שקורה בציבור החילוני. הם מסכנים. אין להם סיפוק בחיים. הכל למען תאוות העולם הזה", קרא הרב. "אדם שאוכל לא כשר המוח שלו נהיה מטומטם. ארגונים שמחזירים אותם בתשובה - זה מה שצריך לעשות. הם מקנאים בנו".

לפיד עקץ: "מיליוני יהודים הרגישו הערב קצת מטומטמים"; ליברמן תקף: "אדם חשוך"

בתגובה, מסר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "בדבריו הערב שינה הרב יוסף את הגדרת תפקידו. הוא אינו הרב הראשי לישראל, אלא הרב של מיעוט צעקני שמקלל מהיציע מיליוני יהודים שמשרתים בצבא, מסכנים ומקריבים את חייהם, עובדים ומחזיקים את המדינה הזו בחיים. בדבר אחד הוא צדק - הם הרגישו הערב קצת מטומטמים כשנזכרו שהם אלה שמשלמים את משכורתו".

 ח״כ אביגדור ליברמן: "הטמטום היחיד זה שהציבור החילוני מממן ומשלם שכר לאדם חשוך כמוך". ח"כ יוליה מלינובסקי: "לפי אמירותיו של הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, גם אכילת אוכל כשר בלבד לא מבטיחה חוכמה גדולה".

דבריו של הרב, שפורסמו לראשונה ב"הצינור", מגיעים לאחר העימותים הקשים ביום הכיפורים, שנערכו בעקבות הצבת המחיצות לתפילות בכיכרות הציבוריים בתל אביב, לאחר החלטת ביהמ"ש והעירייה שלא להציב את המחיצות. כזכור, העימותים הקשים, שגלשו לעיתים לגידופים ותגרות פרצו במהלך ערב יום כיפור בכיכר דיזנגוף, בכיכר הבימה ובאזורים נוספים בתל אביב במהלך תפילות שהתקיימו במרחב הציבורי. המשטרה עצרה שני בני אדם, בטענה שהפריעו למתפללים וניסו להפריע לתפילות בכיכר דיזנגוף ובכיכר הבימה.