מפלגת ''ציר נאמן'' שתתמודד בבחירות למועצת העיר באר שבע, בראשות הרב נחום קרליץ תערוך בשבוע הבא, שלושה שבועות לפני מועד הבחירות, מצעד ספרי תורה נגד "הגלובליסטים מהשמאל", שמנרמלים לדבריהם "תאוות בשר, מין ותסביכי מגדר מגיל אפס ומחריבים לחלוטין את ערך וכבוד המשפחה". אחיו הוא ראש עיריית בני ברק לשעבר מטעם "דגל התורה", מרדכי (מוטל'ה) קרליץ.

הרב נחום קרליץ (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
הרב נחום קרליץ (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

גורם במפלגה שדיבר עם "מעריב" אמר: "אנחנו מאחדים לא מפלגים. מכניסים לנו אג'נדה זרה שרוצה להחריב את הקשר בין עם ישראל למסורת. המין הופך להיות נורמה כאשר הערכים והמסורת נהפכים למוקצה. יש לנו חברים מהקהילה הגאה, אנחנו לא נגדם. אנחנו נגד הנרטיב שהקהילה מקדמת - הם מייצרים נזק לקהילה. בבאר שבע הקהילה קטנה ולא רלוונטית. להתחיל לחנך ילדים למגדר זה קו אדום מבחינתנו. זה גורם לתסביכים. אנחנו נגד מצעד הגאווה, דרכו מנרמלים הכל. ראיתי דראג קווין עומד בבאר שבע, מסביבו ילדים. מצעד הגאווה זה התערתלות בציבור. אנחנו לא נגד האנשים, אנחנו נגד הרעיון שמגיע דרך מימון זר".

המצעד צפוי לעבור בשכונה ב', שם מתגוררים סטודנטים רבים, וגם לכך התייחסו בפוסט שפורסם ברשתות החברתיות, "תיתכן התנגדות לתהלוכה זו, משונאי עמנו ומורשתנו. הם לא רלוונטיים, אנחנו הרבה יותר ודורשים לחיות על פי אמונתנו בארץ ישראל מדינת העם היהודי. תגיעו בהמוניכם, בואו נראה לגלובליסטים מה אנחנו חושבים על הסדר העולמי החדש שלהם, אותו הם דוחפים לכולנו במרמה וכפייה".

במצע המפלגה מבטיחים לקדם את "לימוד זהותנו" ומפרטים למה הם מתכוונים: "זהותנו וערכינו כעם נרמסים באמצעות החדרת אג'נדות זרות להרס התא המשפחתי. נדאג לקידום ערכים יהודיים במוסדות הלימוד והחינוך, נדאג להוציא תוכן מגונה מחומרי הלימוד ולסלק את מפיצי תעמולת התועבה .כאשר נוסף לזאת עיריית באר שבע מתקצבת במיליונים קבוצה קטנה ולא רלוונטית שמקיימת מצעד איוולת בכפייה מלאה בהשתתפות בודדים מתושבי העיר, עשרות רבות שמגיעים מחוצה לה".

טימור מיכאלי ועידו אטיאס שעומדים בראש המפלגה הליברלית, "חוזה חדש לבארשבעים" התייחסו לדברים בשיחה עם "מעריב": "הציבור הליברלי תחת מתקפה, בכל הארץ וגם בבאר שבע. הגיע הזמן שנעבוד יחד, שנאבק על הערכים שלנו ולא נשאיר את המגרש ריק לקיצוניים. על כל הומופוב חשוך אחד יש 100 תושבים שמאמינים בשוויון וסובלנות. אנחנו לא מתכוונים לשתוק על זה. הגיע הזמן למחנה ליברלי חזק ומאוחד שייצג אותנו במועצת העיר, לא ניתן לשנאה לנצח, כי בבאר שבע יש מקום לכולם. וזה מה שבאנו לעשות".

טימור מיכאלי ועידו אטיאס (צילום: ללא קרדיט)
טימור מיכאלי ועידו אטיאס (צילום: ללא קרדיט)

זו הפעם הרביעית שהרב קרליץ מנסה להיבחר למועצה. בבחירות הקודמות שהתקיימו בשנת 2018, עתר קרליץ לבית המשפט לאחר שקיבל 541 קולות ולא נבחר למועצת העיר, לטענתו היו אי סדרים בהצבעות. בעקבות אותה עתירה הטיל שופט המחוזי קנס על סך כ-40 אלף שקלים על קרליץ וציין: "מזה שנים רבות חוזר המערער ומטריד את בית המשפט בערעורי סרק הנוגעים להליך הבחירות בבאר שבע".