אלישע ירד, איש עוצמה יהודית לשעבר, פרסם היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו ותקף, זאת לאחר שבתיעוד שפורסם ברשתות נראתה קבוצת חרדים בירושלים יורקים לעבר קבוצת תיירים נוצרים: "זמן טוב להזכיר שהמנהג לירוק ליד כמרים או כנסיות הוא מנהג יהודי עתיק ורב שנים, ויש בהלכה אפילו ברכה מיוחדת כשרואים כנסייה "שנתן ארך אפיים לעוברי רצונו" - ברכה שבאה להלל את הקב"ה שמבליג על מעשיהם הרעים של עובדי העבודה הזרה ולא מעניש אותם באופן מיידי. אולי בהשפעת התרבות המערבית קצת שכחנו מה היא הנצרות, אבל דומני שמליוני היהודים שעברו בגלות מסעות צלב, עינויי אינקווזיציה, עלילות דם ופוגרומים המוניים - לעולם לא ישכחו. הנה מה שכתב הרב קוק בספרו "ערפלי טוהר" על בתי התפילה הנוצרים בעירו".

כזכור, ירד החשוד במעורבות באירוע הירי לאחרונה סמוך לכפר בורקה, במסגרתו נהרג צעיר פלסטיני, שוחרר במהלך חודש אוגוסט למעצר בית. בשבוע שעבר הודיע אלוף הפיקוד יהודה פוקס כי בכוונתו להוציא צו הגבלה מנהלי כנגד ירד, שמרחיק אותו משטחי יהודה ושומרון למשך כשישה חודשים, ביניהם ביתו ברמת מגרון בו הוא מתגורר יחד עם משפחתו.

בתגובה לכך הרב הראשי לישראל לאו ביקש להבהיר: "בחג סוכות היו מתפללים ומקריבים בבית המקדש לשלומם של 70 אומות העולם. גם אנו נמשיך להתפלל לטובתם ולכבד את כל העמים הבאים לכבד את עיר הקדש ירושלים. אני מגנה בכל תוקף פגיעה בכל אדם ובכל מנהיג דת. תופעות פסולות אלו וודאי שאין לייחס להם כל קשר להלכה היהודית".

כמו כן, לשכת מארגני התיירות הנכנסת הגיבה: "אנו מגנים את ההתנהגות האלימה אשר פועלת בניגוד לערכי היהדות הבסיסיים ומחזקים את הרב הספרדי הראשי של ירושלים, שלמה משה עמאר, על הצהרתו כנגד התקיפות. התנהגות זו גורמת לנזק כלכלי אדיר לירושלים הקדושה לכל הדתות ואשר מתפרנסת מתיירים המגיעים במיוחד אליה מכל קצוות תבל. תיירות נכנסת היא נכס אסטרטגי למדינה ולמעמדנו הבינלאומי, והתנהגות זו פוגעת אנושות בכך ולמעשה מסייעת בהוצאת דיבת הארץ רעה".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי: "מגנה בתוקף את התופעה של יריקות לעבר נוצרים בי-ם. אין זו דרכה של תורה, ואין אף רב שתומך  ומעניק לגיטימציה להתנהגות נבזית שכזו. חובה עלינו להוקיע, ונמשיך לכבד את כל העמים הבאים בשערי עיר הקודש".