יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שלישי) כי "כשישראל אומרת שהיא חוגגת את יום העצמאות שלה, ממי היא קיבלה זאת? זה שקר אחד גדול". במהלך נאום שנשא במסגרת "הפורום הלאומי" במטה הסהר האדום באל-בירה הוסיף: "ארצות הברית היא זו שכובשת את פלסטין".

אבו מאזן אמר בנוסף כי לראייתו "העם הפלסטיני נאבק ויישאר איתן בארצו ובארץ אבותיו וימשיך לפעול כדי להשיג את חירותו ועצמאותו". לדבריו, "הבנים והבנות של עמנו הפלסטיני ברחבי העולם ובפלסטין מספקים מודל יצירתי לשירות הקהילות שלהם והאנושות כולה, למרות המכשולים העומדים בפניהם בגלל ישראל. העם הפלסטיני ישיג את הניצחון וישיג את עצמאותה של פלסטין כירושלים בירתה". בהמשך, עבאס הדגיש גם את הצורך בפרסום ה"נרטיב הפלסטיני בכל העולם כדי להפריך את הנרטיב הקולוניאלי הציוני והמערבי".

לפני כשבועיים נאם אבו מאזן בעצרת האו"ם: "תתנו לנו חברות מלאה באו"ם. אני לעולם לא אבין למה ישראל מוכרת ופלסטין לא". הוא פנה לקהילה הבינלאומית: "המסר שלי הקהילה הבינלאומית היא שעליה לקחת את האחריות שלה באומץ מלא וליישם את החלטותיה למימוש זכויות הפלסטינים שאנו מבקשים לא יותר מאשר מימוש זכויותינו". יו"ר הרשות הפלסטיני הוסיף: "אני בא אליכם עם המסר מהעם שלי להזכיר לכם את הטרגדיה שלנו. הכיבוש מאתגר את ההחלטות שלנו. הממשלה הישראלית ממשיכה לתקוף את אנשינו, והצבא הטרוריסטי שלהם ממשיך להרוג ולפגוע באנשים שלנו".

"אני תוהה למה לשתוק על כל ההפרות התכופות של החוק הבינלאומי שמתבצעות על ידי ישראל, למה לא מוטלות עליה סנקציות על התעלמות והפרת החלטות בינלאומיות כפי שקורה עם מדינות אחרות בעולם? למה לנהוג בסטנדרטים כפולים כשזה מגיע לישראל ? למה לקבל את זה שישראל היא מדינה מעל החוק?", ציין.