בימי החג נפתחה במרכז עמיעד שבמתחם שוק הפשפשים ביפו התערוכה "בוחרים אומנות" הפתוחה בחינם לקהל הרחב, שאותה אצרו איריס אלחנני ודורון פולק - והיא תישאר פתוחה עד 14 באוקטובר.

בין האומנים הבולטים בתערוכה נמצאת טל טנא צ'צ'קס, בוגרת בצלאל ולימודי תקשורת חזותית בניו יורק, כיום אומנית עצמאית ופעילה סביבתית מכרכור. "אומנות היא כלי לטובת מטרה גדולה ממני - והיא לחולל שינוי סביבתי", מספרת טל. "בעקבות משבר שחוויתי בעברי, למדתי שצריך לחשוב פעמיים לפני שזורקים רכוש ולפני שקונים רכוש".

בתערוכת מציגה טנא צ'צ'קס יצירות אומנות מחומרים משומשים, שמטרתן לעשות שימוש חוזר באותן "גרוטאות", יחד עם העברת מסר לקהל המתארח במוזיאון.

"האומנות שלי חייבת לעמוד בשלושה תנאים - שימוש בקיים, חיבורים חדשים ומסר חזק שקרוב ללבי", היא מסבירה. "בתערוכה יש תצוגות ברמה גבוהה אמיתית, עבודות נפלאות שזכות היא להציג לצד היוצרים שלהן. לכן המסר שאני מבקשת להעביר בתערוכה הוא לתמוך באומנות ישראלית מקורית. אני חושבת שנוצר בתערוכה מעין מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית. אפשר למצוא כמעט כל גון של האוכלוסייה הישראלית, כך שכמעט כל אחד שמגיע יוכל למצוא למה להתחבר".

טנא צ'צ'קס כבר יצרה לעצמה שם בעולם האומנות הישראלי, וכעת היא חוזרת להציג את עבודותיה העדכניות בתערוכה ציבורית ונגישה לקהל הרחב. היא מסכמת: "אני יוצרת במרחב הציבורי כבר המון שנים. הצגתי עבודות בכיכר רבין, במוזיאון ישראל ובתערוכות שונות ברחבי הארץ, ואני שמחה לקבל שוב פלטפורמה להעביר את המסרים שלי לקהל רחב דרך האומנות".

עוד מוצגות בתערוכה יצירותיה של אורלי אפל.