ארגון "ראש יהודי" באמצעות עוה"ד אורי ישראל פז ואפרים דמרי, עתר הבוקר (חמישי) לבית המשפט העליון נגד החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שדחה אמש את עתירתו נגד עיריית תל אביב בנושא ביטול ההיתרים שניתנו להקמת סוכה וקיום הקפות שניות באזור כיכר דיזנגוף. לאחר מכן נקבע כי הדיון בעתירה של ארגון 'ראש יהודי' יתקיים מחר בבית המשפט העליון בשעה 11:30 בפני הרכב של שלושה שופטים. התגובות של הצדדים יוגשו עד מחר ב-9 בבוקר. 

יו"ר ארגון 'ראש יהודי': "תל אביב קיבלה את אג'נדת המתפרעים"
הפגנת אריתראים תתקיים בת"א, המשטרה נערכת בכוחות מוגברים
 
כזכור, ביטול ההיתרים, הגיע לאחר שבערב יום הכיפורים התפתחו עימותים בין תושבי תל אביב לאנשי "ראש יהודי", שניסו לקיים בכיכר תפילה עם מחיצה בין גברים לנשים. בעקבות כך, עתר ארגון "ראש יהודי" לבית המשפט במטרה להילחם בהחלטה, אך כאמור, אמש בית המשפט בתל אביב דחה את העתירה של ראש יהודי ולא אישר את קיומם של אירועי ההקפות השניות בתל אביב.

עו״ד אפרים דמרי (צילום: אבנר כהן)
עו״ד אפרים דמרי (צילום: אבנר כהן)

בהחלטת בית המשפט נכתב: "כאשר מדובר באירוע פרטי בשטח ציבורי שאין לאדם זכות קנויה בו, כאשר מצויות ברחבי העיר אלטרנטיבות רבות חלופיות לאירועים נשואי העתירה, הן בבתי הכנסת ברחבי העיר לרבות בית הכנסת של קהילת ראש יהודי והן בשטחים ציבוריים אחרים בהם יתקיימו אירועי הקפות שניות, אין לומר שהחלטת הביטול היא בלתי סבירה או בלתי חוקית או שהיא פוגעת בעותרות באופן חריג או לא מידתי או באיזה מזכויות היסוד שלהן".

בשיחה עם טל שלו ופרופ' אריה אלדד ברדיו 103fm התייחס ישראל זעירא, יו"ר ארגון 'ראש יהודי', לעתירה, וטען: "תל אביב מוכיחה שהיא פנאטית".

בפתח השיחה, התייחס זעירא לערעור בבית המשפט העליון: "אנחנו שמים מבטחנו בידי הקדוש ברוך הוא, פחות בידי בני אדם. אבל לא ציפינו שהמחוזי יהפוך את החלטת העירייה. כן אנחנו מצפים שהעליון יהפוך את החלטת המחוזי. אנחנו מקווים לטובים, אין לנו הרבה זמן להתארגן. יש לנו עורכי דין שעבדו בלילה לכתוב עתירה, מקווה שיגמרו את זה בשעות המוקדמות ונקווה שיהיה דיון עוד היום".

כמו כן, כאשר נשאל מדוע קיימת ההתעקשות לקיים הקפות תחת שם הארגון. זעירא הסביר כי "התשובה מאוד פשוטה - העירייה ביצעה פה פעולת ענישה, כאילו היא המשטרה. שללה לנו רישיון חוקי וקיים תחת תירוץ שהפרנו את החוק וזה הפך להיות עניין עקרוני. לא הפרנו את ההיתר, זו בדיוק טענתנו. הדגלים נתלו בגובה רב, בתור סימן לכיוון ולא בתוך מחיצה פיזית. החוק הזה הוא מטורלל, חוק לא חוקי אבל כיוון שלא עתרנו נגד החוק עצמו, דבר שנעשה בהמשך, זה הדיון העקרוני".

"אנחנו באופן פשוט לא הפרנו את החוק, שמנו כמה דגלים שלא הפריעו לאף אחד לעבור מצד למצד. אם לזה העירייה קוראת הפרת חוק היא בעצם מקבלת את האג'נדה של המתפרעים ונותנת את התירוץ בעצם להפוך את הקורבן לאשם", טען, והוסיף: "תל אביב מוכיחה שהיא לא ליברלית, היא מוכיחה שהיא פנאטית, שאין לה סובלנות לדעות שונות".

בהמשך השיחה, תקף זעירא את המתפרעים במהלך התפילה: "אני לא צריך את הדו"ח של העירייה כדי לדעת שההתפרעויות האלה היו מתוכננות. על ידי אנשים, "אחים לנשק", "כוח קפלן", החליטו בקבוצות וואטסאפ. אם היה פה אירוע חמור ביותר של עבירה על החוק, הפרעה לפעולה דתית שעד עכשיו משום מה לא הוגש שום כתב אישום והמשטרה לא החלה לחקור. אם היה פה כזה, אירוע מה זה קשור לראש יהודי? זה ניסיון להיתלות בשטויות, לקבל את האגנ'דה של המתפרעים. אם אני הייתי בשטח, הגעתי חצי שעה לפני תפילת כל נדרי, במו עיניי ראיתי את הבחור שתלה את הדגלים, את הכבלים, שתוך כדי התלייה כבר 20 איש צורחים עליו. הם היו שם, התארגנו עוד לפני שהם ידעו שיהיה דגלים".

"אתה חושב שבפעילות שלכם בשבועות האחרונים קירבתם לבבות ליהדות?", תהתה שלו. זעירא השיב: "זה כמו לשאול אישה נאנסת. מושג קירוב לבבות זה איזשהו חייכן מתקתק ודביק שצריך כל היום לחלק לך פרחים ותפוחים, ואז אתה תתקרב ליהדות. זה לא קירוב לבבות. אנחנו שמנו על סדר היום את היהדות. היום הנושא של היהדות במרחב הציבורי זה נושא של נחלת הכלל ויהיה דיון ציבורי על זה".