ניצב אבי ביטון, מפקד מחוז מרכז במשטרה, הצהיר הבוקר (חמישי) במהלך ריאיון שקיים בגל"צ כי הוא רואה את עצמו כמועמד להתמנות למפכ"ל הבא של המשטרה. "אני רואה את עצמי מועמד בשל וראוי להוביל את הארגון בשנים הבאות", ציין. 

"אובדן שליטה מוחלט": תחזית האימים של בכיר לשעבר במשטרה
"תוך כדי נסיעה הרכב התפוצץ": במשטרה משחזרים את חיסול אדיר אבגי

כמו כן, האשים כי המחאות נגד הממשלה "משתקות אלפי שוטרים ברמה הארצית, הם היו אמורים לטפל בפשיעה בחברה הערבית ובסוף הם לא נמצאים במרחב הפלילי".

מטעם המשטרה נמסר בתגובה: "לצערנו יש מי שבחרו לעוות ולהוציא דברים מהקשרם באופן חסר אחריות, מסית ומפלג. על מנת להעמיד דברים על דיוקם ולמנוע את הטעיית הציבור, נדגיש כי בהתייחס לסוגיית הפשיעה, ציין מפקד המחוז את חלוקת סדר הכוחות במשטרת ישראל בעת הזו מול ריבוי המשימות ואתגרי הטרור, הפשיעה  והסדר הציבורי -  ש'מרתקת' אלפי שוטרים לאבטחת המחאות במאות מוקדים בכל סוף שבוע, שעה שאותם שוטרים נדרשים לטיפול בפשיעה במרחב הפלילי. עובדה ולא עמדה". 

"בשום שלב לא נטען כנגד מחאה זו או אחרת ומפקד המחוז מדגיש בכל דיון, הערכת מצב ותדרוך,  את שמירת הזכות למחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית", הוסיפו. 

חבלן משטרה בדימוס וממובילי מחאת השוטרים, הסוהרים והגימלאים, עופר אשקורי, גיבה את דבריו של ניצב ביטון, וטען: "האזנתי בקשב רב לכל הראיון, שום מילה ממנו לא נאמרה נגד המחאה. התקשורת, כהרגלה בקודש, מעוותת את המציאות, מתוך מטרה ברורה וניסיון להנדס את התודעה הציבורית".

הוא הבהיר כי "ניצב ביטחון ציין בדבריו שמחאה מחייבת את המשטרה להיערכות מיוחדת וגורמת להקצאת אלפי שוטרים, שמן הסתם יכלו לעסוק בפעילות למניעת פשיעה וטרור. תשאלו את השוטרים עצמם מה הם חושבים על המחאה. הוא הדגיש בדבריו שהוא מכבד את המחאה ושזו משימה שהמשטרה מתמודדת איתה על אף הקשיים והאתגרים הרבים.  ברור לכולנו שהמשטרהקטנה על המדינה וקטנה מאוד ביחס לשיר להיקף משימותיה".