תושבת העוטף רחל אדרי ובעלה הוחזקו יותר מ-20 שעות בביתם באופקים כבני ערובה כשהמחבלים בביתם. בשיחה עם כלי התקשורת היא סיפרה היום (ראשון) על הישרדותה לאחר שחולצה.

חולצו בשלום בני הערובה שהוחזקו באופקים ובארי, 10 מחבלים חוסלו בשדרות

"הייתה אזעקה, רצנו לממ"ד, ואני רואה חמישה מחבלים ששוברים לנו את החלונות", סיפרה. "אמרו לנו שהם מהמשטרה, אבל הם דיברו בערבית. הם נכנסו, העלו אותי למעלה, שברו את הפלאפון שלי ושל בעלי, שאלו אותנו שאלות, חיטטו בארונות - שברו הכל", הוסיפה.

עוד אמרה: "כיווני עליי נשק, וגם את הרימון מעל הראש. אמרתי לו שאני צריכה להזריק אינסולין, ניסיתי להשכיח ממנו שיש לי ילדים שוטרים. אמרתי לו שיש לי ילדים באמריקה, והם פוצצו את דוד השמש". 

"הבאתי להם שתייה - זירו, מים. לקראת הערב התחיל להיות חשוך. הם אמרו 'אנחנו שהידים, אנחנו שהידים, הילדים שלנו אוהבים מה שאנחנו עושים'", סיפרה רחל. "הלכו לחלונות לוודא שאין תגבור, שיבואו לפנות אותנו. פתאום אנחנו שומעים ב-12 בלילה שהימ"מ נכנסים. תראה את דוד ואני פה, תראה איזה הבדל בינינו שלא ירו בנו. הם ישבו בכל מיני מקומות. במקום להרוג אותנו המחבלים רצו לכל המקומות והתחבאו עד שירו בהם. אני רוצה להודות לשוטרים, הם הגיבורים שלנו. לא להאמין שיש לנו כאלה שוטרים".

מוקדם יותר השיגו לוחמי היחידה הטקטית של מג"ב שליטה על עשרה מחבלים שהחזיקו אזרחים כבני ערובה באזור בארי, כאשר במקביל חיסלו לוחמי ימ"מ מחבלים שהתבצרו עם בני ערובה באופקים וחילצו את האחרונים בשלום. במהלך האירוע באופקים נפצעו שלושה לוחמי ימ"מ, בהם אחד באורח בינוני ושניים באורח קל.

אייל קורם, האחיין של בני הערובה מאופקים, סיפר למעריב: ״שני בני הערובה שהוחזקו הם דודים שלי, זוג בגילאי שנות ה-60. הם הוחזקו 16 שעות תחת חסות המחבלים - משעה 8:00 בבוקר, עד סביבות 2:00 לפנות בוקר. הם הרגישו פחד מוות. אנחנו שומרי שבת, וגילינו על האירוע כאשר הגיעו לבית של ההורים שלי קרובי משפחה, וסיפרו שחדרו מחבלים לביתם. היינו מזה בלחץ מטורף, התחלנו לחשוש שאולי חס וחלילה הם כבר נהרגו או נפגעו".