הורי הנעדרים ממתקפת הפתע של ארגון הטרור חמאס אמש נשאו הערב (ראשון) דברים קורעי לב במסיבת עיתונאים שכינסו בצל המצב, ודרשו תשובות מהממשלה בנוגע ליקיריהם.

אביו של אחד הנעדרים מהמסיבה: "חיכיתי לילד שלי בביה"ח שיגיע פצוע, רק שיגיע"
"שמעו יריות והשיחה התנתקה": מחבלים פתחו באש על מבלים במסיבת טבע בדרום

אורי דוד - אבא של הודיה ותאיר דוד שנעדרות: "פשוט לא יאומן מה שקורה. מה שקורה זה משהו בלתי סביר. דורשים מהממשלה שלנו, שהבנתי שמינתה את גל הירש, להיות איתנו בקשר. רוצים לקבל לשובות, לא כל התשובות יהיו משמחות. רוצים להחזיר את כולם כמה שיותר מהר הביתה. הייתי בקשר בשבת בבוקר עם שתי הבנות שלי. בעודן שוכבות שם, אני שומע ברקע מטווח של ברווזים ודיבורים בערבית. הייתי איתן חצי שעה בטלפון, עד ששמעתי ארבע נשימות כבדות בטלפון ומאז היא לא ענתה לי. רוצים להיפגש עוד הלילה עם מציג שייתן לנו תשובות.
עד עכשיו לא קיבלתי שום מידע. לא יודע איפה שתי הבנות שלי - או שאונסים אותן בעזה או שהן שוכבות באיזו תעלה. חייבים לעצור את זה".

מירב לשם גונן, אמא של רומי גונן שנעדרת: "מאתמול בבוקר נכנסנו לסיוט. ב-6.30 קיבלנו טלפון והוא אמרה: 'אמא יש קטיושות'. אנחנו מכפר ורדים ויודעים מה זה. היא עלתה על רכב ובשעה 10.30 היא אמרה בטלפון: 'אמא אנחנו פצועים, בואי תעזרי לנו' ולא יכולתי. ב-11.00 שמענו שיח בערבית ומאז לא שמענו ממנה. אנחנו יודעים את המיקום ואפילו לא מוצאים את הרכב. חלפו 36 שעות, אין נציג אחד שדיבר איתנו. יש כל כך הרבה רשימות, אף אחת מהן לא מועילה, זה קשוח להיכנס כל הזמן לרשימה ולמצוא שהילד שלך לא שם, אנחנו מצפים שהממשלה תמצא דרך ליצור איתנו קשר, תמצא נציג שיידבר איתנו, שיהיה למי לפנות, שתהיה דרך לקבל איזושהי אינפורמציה, שנדע למי אפשר לפנות ומי פונה אלינו, ביכולת הממשלה הזו, ביכולת המדינה הזו ליצור קשר עם ראשי המנהיגים באזור, זה שיח של מנהיגים, אנו מצפים מהמנהיגים שלנו ליצור קשר עם מנהיגים באזור כדי להשפיע על מה שקורה, מה שקורה פה זה פשע מלחמה, להתנהל ככה עם אוכלוסייה של נוער, של צעירים ושל קשישים זה פשע מלחמה, של אנשים שבכלל לא לבשו מדים. 36 של סיוט כזה זה בלתי אפשרי".

משפחות הנעדרים במסיבת העיתונאים (צילום: אבשלום ששוני)
משפחות הנעדרים במסיבת העיתונאים (צילום: אבשלום ששוני)

בת שבע אילוז, שבנה נעדר: "תוך כדי שהוא מדבר איתי הרכב שלהם התהפך, ואני לא ידעתי אם הוא חי או מת, אחר כך הוא הצליח להגיד לי שהוא הצליח לחלץ את עצמו מהרכב, אבל כל הזמן יש יריות ברקע, ניסיתי לומר לו תנסה למצוא מקום מסתור, תשכב, ואז הוא אמר לי שהוא נפגע בכתף, והוא צורח ואני שומעת אותו, אני ניסיתי להנחות אותו לגבי החבישה, הוא הצליח למצוא מישהו שחסם לו את העורקים וגרם לעצירת הדם, ניסיתי להמשיך להנחות אותו, באיזשהו שלב כולם התפזרו, גם החברים שלו לא היו לידו, ואז תוך כדי בטלפון אני שומעת שהיריות מתקרבות, והוא צורח שיורים בו, הקו נשאר פתוח ומאז לא שמעתי מהבן שלי יותר מאתמול ב-9 וחצי בבוקר עד לרגע זה. חוסר אונים. חשבתי שאני צריכה לעשות משהו. אני מתחננת, דורשת מהממשלה שתציל את הבנים שלה. אנחנו רוצים תשובות מהממשלה, להיפגש עם גל הירש".

משפחות הנעדרים במסיבת העיתונאים (צילום: אבשלום ששוני)
משפחות הנעדרים במסיבת העיתונאים (צילום: אבשלום ששוני)

שלי שם טוב, אמא של עומר שנחטף לתוך הרצועה: "הוא השמש של הבית".
אביו: "איך שהייתה צפירה אמרתי לו 'עומר תעוף משם'. הוא אמר לי - 'אבא יש כאן הרוגים'. לאט לאט הבנתי שיש מחבלים בשטח. בשלב מסויים הוא מצא את הרכב. מסתכלים על המיקום ורואים שפתאום הרכב נוסע לעזה. זה היה המיקום. חשבנו שאולי זו טעות. בערב התקשרו אליי ואמרו שיש וידיאו שלו אצל חמאס. הוא היה פצוע, אבל חי. מאותו רגע אין קשר עם אף אחד. אני מבין שיש כאוס, אבל בנקודת הזמן הזו מחפשים שקיפות. עומר נמצא בשבי. עומר, אנחנו כאן כדי להחזיר אותך ואת כולם הביתה".

משפחות הנעדרים במסיבת העיתונאים (צילום: אבשלום ששוני)
משפחות הנעדרים במסיבת העיתונאים (צילום: אבשלום ששוני)

מטה המאבק להשבת החטופים: 

1. אנו דורשים מהממשלה בהירות ופתיחת שיח שוטף עם המשפחות. לצד חרבות הברזל חייב להתנהל מבצע מקביל בשם: חוזרים הביתה.
 
2. כמעט 48 שעות אחרי האירוע הקשה ועדיין יש משפחות רבות שלא יודעות מה קורה עם יקיריהן. האם הם בישראל, ברצועה, האם הם בחיים או שהנורא מכל קרה. לא ייתכן, שבאירוע כזה לא יהיה גורם כלשהו שמדבר איתנו.
 
3.  המשפחות נמצאות בסיוט וחלום בלהות ואימה. אלו הרגעים הקשים והכואבים ביותר של חיינו.
 
לא יתכן שבצר לנו נצטרך לקבל את המידע על יקירינו מסרטונים שמפיץ האוייב. אנחנו מבינים את הצורך בהתארגנות אבל דורשים שלצד המאמץ הצבאי יופעל מאמץ אזרחי בראש ובראשונה בשיח עם המשפחות.
 
4. אנו דורשים מהממשלה לערב מיידית את נשיא טורקיה ארדואן, את מלך סעודיה בן סלמאן, אץ נשיא מצרים א סיסי וכל מנהיג שיש בכוחו להכריח את חמאס לשחרר את המשפחות.  
 
5. אנו נעמוד על קבלת שקיפות מלאה, מעורבות מלאה בתהליך, יידוע במידע שוטף ואמין. אלו החיים שלנו ושל בנינו, בנותינו, הורינו ואחינו.
 
6. והכי חשוב: אין תקדים בעולם לחטיפת אזרחים כה מסיבית ופושעת. זהו פשע מלחמה בכל מובן מוסרי, משפטי ודיפלומטי. זהו פשע מלחמה מהסוג הנורא והמזוויע ביותר.  אם העולם ישתוק מול פשעי מלחמה שכאלו גורל אזרחיו יהיה כגורלנו.  
 
7. אנו דורשים מהממשלה ומהמוסדות הבינלאומיים להבטיח שהחזרתם בשלום של יקירינו תעמוד בראש סדר העדיפויות הלאומי. אזרחי ישראל צרכים לדעת שבעת צרה הממשלה שלהם, לא נחה לרגע, הופכת כל אבן, משקיעה כל מאמץ אפשרי, על מנת לדאוג לבטחונם על אדמת המדינה או במנהרות עזה. יקירינו סובלים, אין מילה אחרת לתאר את המציאות הנוראה. עכשיו תפקיד הממשלה והאחריות שלה, הם להביא אותם הביתה במהרה.