אפקט מלחמת הפתע של חמאס בדרום מורגש היטב בכל אזורי הארץ. בערים רבים נרשמה התנפלות על חנויות המכולות והסופרים במטרה לאגור כמה שיותר מוצרי מזון.

טרגדיה בלתי נתפסת: 260 גופות פונו ממסיבת הטבע ברעים

"אנחנו לא יודעים כמה זמן יימשך מצב הלחימה החדש", סיפר אחד מתושבי באר שבע, שמיהר להצטייד. "אנחנו מעדיפים להישאר קרוב לבית".

גם במרכז הארץ ובצפון נרשמו אירועים דומים. "אנחנו לאיודעים אם יש מחבלים ברחובות, יש תחושה שאין ביטחון", סיפרה מירב מבת ים.

משופרסל נמסר כי ״הסניפים של שופרסל ושל רשת הפארם Be פתוחים בכל רחבי הארץ, למעט סניפי אופקים ושדרות, בהתאם להנחיות פיקוד העורף".

"בשל שיבושים בהגעת עובדים לעבודה, כמות חלונות האספקה עשויה להשתנות וייתכנו שיבושים ואף ביטולים של הזמנות. אנו פועלים במתכונת חירום ועושים כל מאמץ לספק משלוחים בכל חלקי הארץ״.

יפית אטיאס, דוברת רמי לוי: ״יש עבודה יותר מהרגיל בכל הסניפים בארץ, ניתן לזהות שאנשים עושים קניות הרבה מעבר לכמות הסטנדרטית, עם המון מוצרי יסוד ושימורים. הבעיה העיקרית היא שאין לנו מספיק עובדים שמגיעים, אך בו־זמנית מתרבים הלקוחות והעומס. חסרים לנו עובדים מהמגזר הערבי וגם מהמגזר היהודי. העובדים לא מגיעים, כי הם מפחדים, לא יכולים לצאת מהיישובים מפחד להישמע האזעקות או ירי מחבלים, וחלק מהתושבים הערבים לא יכולים לצאת כי הם סגורים בכפרים. אנחנו פותחים את הסניפים בכל הארץ עם יחסית מעט מאוד עובדים".

"הוצאנו הודעה וקול קורא לכל מי שיכול להגיע לעבוד שיעשה זאת כדי לאפשר לאנשים ביטחון תזונתי. אנחנו מוגדרים כמשק לשעת חירום, וחייבים לאפשר לאנשים לקבל מוצרים בסיסיים כמו אוכל. כרגע אנחנו לא עומדים בקצב של האנשים. מי שיכול לבוא לעזור בתשלום כמובן - להגיע כדי לאפשר לאנשים לאכול".

לאור האירועים, התאחדות התעשיינים פתחה חדר מצב מיוחד לתעשייה הישראלית, שפועלת תחת מצב חירום. הקו החם, שמתופעל בהתאחדות, נמצא בקשר ישיר מול פיקוד העורף ומספק תמיכה ישירה ומידע בזמן אמת לכלל התעשיינים בארץ במטרה לשמור על אספקה סדירה של שירותים ומוצרים לכלל אזרחי ישראל.

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים רון תומר: ״אנו תומכים בתושבי ישראל בשעה קשה זו, ופועלים להענקת תמיכה, סיוע ועזרה לחברות תעשייתיות בכל רחבי הארץ, שנאלצות להמשיך ולפעול תחת מטחי הטילים. כמו כן נדאג לסייע לעסקים שייפגעו, לקבל פיצויים בתום הלחימה״.