"חרבות ברזל": לאחר ההודעה של פיקוד העורף על כך שיש "לאגור מים ומזון ל-72 שעות", אל"מ (מיל') פרופ' ירון בר-דיין, מסביר פיקוד העורף, הבהיר הבוקר (שלישי) כי "זו לא הודעה מטעה, לא טעות ולא תקלה". לדבריו, "יש לנו הנחייה קבועה שבממ"ד צריך להיות תיק חירום, זו הנחייה קבועה שלנו שנמצאת בכל העולם. ככה מתכוננים לחירום, החדר צריך להיות מצוייד".

"אף אחד לא תופס את הזוועות": המלחמה על דעת הקהל בעולם נמשכת 
מלחמת הסייבר: מידע של מאות אלפי ישראלים נפרץ, ביניהם סטודנטים רבים
 

 בשיחה עם אודי סגל וענת דידוב ב-103FM, אמר פרופ' בר-דיין: "קודם כל אני רוצה לחדד שאנחנו נמצאים עכשיו במלחמה, והאירוע יכול להיות גם ממושך וגם להתרחב. אנחנו לא יודעים אם הוא יתרחב, אנחנו צריכים להיות מוכנים, לעשות מה שצריך בשביל להיות מוכנים. הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים וחשוב להמשיך להקפיד עליהן. יש לנו זמן יקר, מי שלא סיים להכין את ההכנות זה הזמן שלו לסיים. אני מבין את המתח שיש, אבל דווקא עכשיו זה הזמן לפעול בקור רוח ולעשות מה שצריך".

עוד הסביר כי "כל אחד צריך לבחור את המרחב המוגן שלו ולהכין אותו, לפרק את החלון, לנעול את חלון הפלדה, לוודא שמנעול הדלת פועל. אסור לפרק את הידית של הדלת, כי זה פוגע במנגנון ועלול לתקוע את האנשים בפנים. יש כל מיני טריקים איך לשמור על הידית של הדלת שאי אפשר יהיה לפתוח אותה מבחוץ במקרה של חשד מחדירת מחבלים".

אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מתוחה, אנשים רואים חדשות, מבינים מה קורה, והמתח הזה בא לידי ביטוי בזה שרצים ומרוקנים מדפים. לא צריך לרוץ ולרוקן מדפים, אבל צריך לדאוג שמה שצריך להיות בממ"ד יהיה בממ"ד - ציוד לשלושה ימים, תרופות, מזון יבש, מים", הדגיש.

פרופ' בר-דיין ציין בסיום כי "מלאי שצריך לשבת בממ"ד ולחכות למצב שאנחנו צריכים להיות בממ"ד לשהייה רצופה. יש לנו באזור העוטף אנשים שעדיין נמצאים בשהייה מרובה בממ"דים. לכן, הציוד הזה צריך להיות בממ"ד לפני שאנחנו צריכים להיכנס לשהייה רצופה. אם אנחנו יושבים שלושה ימים בממ"ד ומשתמשים בו, נצטרך לחדש את זה".