אוניברסיטת חיפה השעתה השבוע מהלימודים שישה סטודנטים בעקבות פוסטים שפרסמו ברשתות החברתיות - ובהם תמיכה במתקפת הטרור של חמאס וגא״פ על ישראל. במכתב ששלח הרקטור פרופ' גור אלרואי לששת הסטודנטים נכתב: "לאור התבטאותך ברשתות החברתיות ותמיכתך במתקפת הטרור על יושבי עוטף עזה ורצח חפים מפשע - הנך מושעה מלימודיך באוניברסיטת חיפה עד לבדיקת הנושא". 

נודע כי ששת הסטודנטים שהושעו הם מהמגזר הערבי, והשעייתם תהיה בתוקף עד לבירור הנושא על ידי האוניברסיטה. כפי שפורסם, פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטאות נדחתה בשבוע ליום ראשון, 22 באוקטובר. מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה על המקרה: ״אוניברסיטת חיפה מביעה אפס סובלנות לסטודנטים שיביעו תמיכה בהתקפת הטרור על יישובי עוטף עזה ורצח אזרחים ישראלים חפים מפשע. מכתבי השעיה כבר יצאו לקומץ שאינו מייצג את הכלל״.

אחד הפוסטים שהועלו על ידי סטודנטים של האוניברסיטה (צילום: מתוך אינסטגרם)
אחד הפוסטים שהועלו על ידי סטודנטים של האוניברסיטה (צילום: מתוך אינסטגרם)

בהמשך למקרה, התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית קוראת למל״ג כי ״יש להרחיק לאלתר כל סטודנט שמביע תמיכה בטרור״. עוד נמסר כי ״מפרוץ הלחימה, התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית לצד אגודות הסטודנטים במוסדות - פועלים מול המוסדות ודואגים שכל תומך טרור ישאר מחוץ לאקדמיה ויועבר לטיפול משטרת ישראל״. 

כמו כן, ההתאחדות הקימה חמ״ל ייעודי לטיפול ומיגור התופעה ויוצאת בקריאה לכל אחד ואחת שעדים להסתה לטרור ותמיכה בטרור ברשתות החברתיות - לשלוח את הפרסומים לטופס דיווח אנונימי על תמיכת סטודנטים/יות בטרור, ואלו יטופלו בהקדם מול כל הצירים הרלוונטיים - הן הביטחוניים והן האקדמיים.

יו״ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר מוסר בצורה נחרצת: ״תומכי טרור לא יהיו חלק מהאקדמיה! אנחנו מחזקים את ידי המוסדות האקדמיים שמשעים ומרחיקים את כל אלו שמביעים תמיכה בטרור וקוראים לטהר גם את המרחב האקדמי מתומכי הטרור הנפשעים האלו. לטובת טיפול בתופעה המזעזעת הזו הקמנו חמ"ל ייעודי שימגר אותה. בהזדמנות זו אנו מחזקים את משפחות הנופלים, מייחלים להשבת השבויים והנעדרים ולהלחמה מהירה של הפצועים. צה"ל חזק וצה"ל ינצח!״