המלחמה בעזה נמשכת וכך גם הביקורת על ההסברה הישראלית ברחבי העולם. בתוך כך, ד"ר אדי כהן, מזרחן וחוקר בכיר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן, שוחח היום (רביעי) עם "מעריב" ואמר: "ההסברה בערבית מופקרת אין מישהו שמדבר אל העולם הערבי הכול נעשה על ידי ועל ידיי חבריי, אין הסברה מסודרת שתפנה אליהם וזה שנים כבר שאין".

"משרד ההסברה ביקש עזרה לפני שבעה חודשים, עזרתי אבל לא יצרו קשר לא פנו אליי ואל נוספים. נכנסים אליי מאות מיליונים של גולשים, אני לא מגזים, לראות מה ישראל עושה מה זה באמת מה שקורה. מאות מיליונים בטוויטר ובפייסבוק אבל אין שמרים את הכפפה. אני נותן מסרים שמטרתם היא להסביר שאין משא ומתן אנחנו ננצח ושחמאס הם דעאש . אני מרגיש שיש קהל גדול ממדינות ערב שזה מחלחל אליהם ברגע שרואים את הזווית הישראלית".

"יש כאלו שלא הבינו בדיוק מה קרה ומה עשה חמאס. היינו רוצים שהמדינה תקדיש גם משאבים והבנה לנושא הזה. זה מגיע גם לסעודיה וגם למדינות נוספות. אין גישה אחת בעולם הערבי לגבי מה שקורה. במדינות החשובות מחכים לראות מה נעשה איך נגיב. בין המדינות האלו איחוד האמירויות ובחריין שמבינים אותנו התחושה היא שהסעודים נגדנו ושהם עם הפלסטינים מהמרוקאים עדיין לא שמענו חשוב לדבר עם המדינות הללו. מה שמעניין את יורש העצר סלמאן זה לא הפלסטינים או ישראל ושלא יצא מצב שהוא עוזר לנו במשהו".

"הוא לקח מרחק ויש הרבה מתנגדים כלפינו בתוך הרחוב הסעודי. העמדות הרשמיות הם חשובות. באמירויות למשל פרסמו נגד חמאס שעשו זוועות ונגד היחס לבני הערובה. היה גינוי. אנשים רוצים לדעת מה קורה בשטח. משבת ועד היום הצטרפו אליי עשרת אלפים עוקבים חדשים מהעולם הערבי הם רוצים לדעת מה העמדה הישראלית הרי הם מבינים שיש שקרים מצד חמאס וגם במדינות שלהם לא מדווחים אמת אלא מגויסים. אצלי עוקבים גם שגרירים ועיתונאים ומשפיעי דעת קהל שם לא רק ברחוב המסרים מחלחלים שחמאס זה דעאש ושישראל שם באמצעות הסברה נחושה בעובדות זה משפיע שמציגים למשל מעבר על איסורים באיסלאם כמו הרג נשים זה מייצר שיח. אני פונה לממשלת ישראל שיציבו לעולם הערבי את הזויות הציונית היהודית. הערבים צמאים למידע אמין וישראלי. "