גרמניה החליטה היום (חמישי) לאפשר לישראל להשתמש בשני מל"טים (כלי טיס בלי מאויש) גרמניים מסוג Heron TP כדי לפגוע ביעדי חמאס בעזה. אוקראינה גם קיוותה שגרמניה תאפשר לה להשתמש באמצעי טייס אלו בהגנה נגד רוסיה, אך ללא הועיל.

נסראללה ישב על הגדר? "הוא מבין שנשברו פה כללי המשחק"

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, תקף ארגונים שתמכו בחמאס, ואמר למחוקקים שאיראן נושאת באחריות לאפשר לארגון לגדול עד לנקודה שבה היא פתחה במתקפה על ישראל בסוף השבוע. בנאומו אמר הקנצלר שולץ בפרלמנט הגרמני: "השתיקה של אבו מאזן מבישה". הוא אמר כי "לגרמניה יש רק מקום אחד - לצד ישראל".

"למרות שאין לנו הוכחה מוצקה לכך שאיראן תמכה מבצעית במתקפה הפחדנית הזו, ברור לכולנו שללא התמיכה האיראנית חמאס לעולם לא היה יכול לצאת למתקפה חסרת התקדים הזו", אמר, "למרבה הצער, אנו יכולים לחזות שהסבל של האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה יגדל ככל הנראה - אבל גם זו אשמת חמאס והתקפתו על ישראל".

כמו כן הכריז כי גרמניה תאסור כל גיוס כספים ופעילויות תמיכה אחרות לחמאס ביניהם 'סמידון', ארגון אקטיביסט בינלאומי שאומר כי היא תומכת באסירים פלסטינים בבתי הכלא הישראליים, אך לדברי הרשויות הגרמניות מקדמת דברי שטנה וקוראת להשמדת ישראל.

עוד ציין הקנצלר כי חשוב לנסות ולהימנע מהסלמה אזורית נוספת של אלימות, והזהיר את חיזבאללה, קבוצה מיליטנטית נוספת שנתמכת על ידי איראן, בשכנתה של ישראל לבנון שלא להסתכן בהתקפה על ישראל.

"אני בקשר הדוק עם נשיא מצרים סיסי, שיש לו ערוצים לעזה. אדבר היום עם נשיא טורקיה ארדואן ואקבל את אמיר קטאר", הוסיף. "כל השלושה יכולים לשחק תפקיד חשוב בהורדת המצב".

בתוך כך, גם בעיתונות האירופית מתרבות הקריאות לממשלות וארגונים במערכת לעצור את התמיכות לפלשתינים בכלל, ולחמאס והארגונים ברצועת עזה בפרט.

"אנחנו מממנים להם נשק כדי לטבוח בנו. הם צוחקים על התמימות שלנו ורואים בנו חלשים", נכתב בטור שהתפרסם הבוקר ב"בילד" הגרמני, "די להתעלם מהאמת המרה, ששנאת יהודים חרותה עמוק בלב החברה הפלסטינית. בכל רחבי העולם פלסטינים יצאו לחגוג ברחובות את טבח היהודים בדרום ישראל. איפה הפלסטינים שמגנים את זוועות חמאס?".

"המיליונים שאנחנו שולחים לא עוזרים להילחם בשנאה, הם עוזרים לחמאס", נכתב, "הכסף מגיע ישירות אליהם ללא פיקוח. וגם כסף לצרכים הומניטריים עוזר לחמאס להחזיק בשלטון. אנחנו חייבים להפסיק לממן אותם ולדבר שפה ברורה נגד אויבי החופש. הגיע הזמן לנתק את עזה ולעצור את זרם הכספים לחמאס".