מאז יום שבת בבוקר משפחתה של מורן ינאי, תושבת באר שבע שהייתה במסיבה ברעים, נמצאת בחוסר ידיעה מה עלה בגורלה. הפעם האחרונה שהם ראו אותה, הייתה דרך סרטון שהופץ בטיקטוק, ובו נראית מורן מוחזקת על ידי המחבלים ומתפללת שזה יגמר. בכיתוב של הסרטון נכתב, "יש מי שנשאר אצל אמא שלו וישן, ויש מי שאמא שלו בירכה אותו והלך לגדר בעזה".

הפוסט של לוסי אהריש על זוועות המלחמה נמחק - וזו הסיבה
חרבות ברזל: מתי תיגמר המלחמה ומה יהיה המחיר? הכל לפי מפת הכוכבים

בני המשפחה לא יודעים האם מורן עדיין בחיים או שנחטפה לעזה, והם נמצאים בתחושות קשות ככל שהימים חולפים. "ביום שבת בבוקר היא יצרה קשר עם ההורים, היא סיפרה שהיא וכמה חברים נמלטו ברכב", סיפרו בני משפחתה. לאחר מכן, הם התפצלו ונתקלו בחוליית מחבלים, כך עולה מעדי ראייה שהצליחו להימלט, "מאז אנחנו מנסים לדלות כמה שיותר מידע". 

בריחה ממסיבת הטבע ברעים (צילום :ליאל לוי)

"אין התקדמות או תגובה, אנחנו לא מקבלים מידע, רק מספקים מידע. המשפחה שבורה", הוסיפו בני משפחתה. "רגע אנושיות, גם להגיד 'אנחנו לא יודעים' זאת תשובה. אנחנו מצפים לרגישות. הסיטואציה דימיונית, לא נתפסת, מערכות לא מתפקדות, איפה האמפטיה לאנשים שעולמם חרב עליהם? הציפייה היא גם מהעולם, לא רק ממדינת ישראל - זה פשע נגד האנושות. לא יכול להיות שאנשים חפים מפשע נמצאים בשבי של חבורת הלא אנושיים הזאת".

מורן ינאי (צילום: באדיבות המשפחה)
מורן ינאי (צילום: באדיבות המשפחה)

מורן הגיעה למסיבה ברעים כדי להקים דוכן תכשיטים שהיא עיצבה. "כמה היא חיכתה לרגע הזה. היא הייתה נרגשת עם אנרגיה חיובית", שיתפו. "ההורים לוקחים את זה מאוד קשה. יש ציפייה לפתור את התרחיש הדמיוני הזה שלא יכול לקרות במאה הזאת, אזרחים תמימים שפשוט נחטפו: קשישים, ילדים, נשים. היא עבדה הרבה, התנדבה עם בעלי חיים, קשישים, ופשוט חוטפים אותה ושישה ימים אף אחד לא עושה כלום, אפילו לא מאחורי הקלעים".