לאחר שהנהגת חמאס יצאה בקריאה לכלל תומכיהם בעולם לקיים ״יום זעם״ מחר שעלול להוביל לפגיעה בישראלים וביהודים, המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ פרסמו היום (חמישי) אזהרה חריגה לישראלים השוהים בחו"ל ובה המליצו לגלות עירנות, להתרחק מהפגנות ומחאות ובמידת הצורך להתעדכן עם כוחות הביטחון המקומיים אודות הפגנה/אירועי הפרת סדר אפשרית בסביבתם.

הצד השני והמטריד במשוואה: גילויי האנטישמיות ברחבי העולם | דעה

גורמים קהילתיים יהודים באירופה צופים כי הלחימה בישראל תצית תקריות אנטישמיות בקהילותיהם. המשטרה הגבירה את המעקבים סביב בתי כנסת, בתי ספר יהודיים ומוסדות אחרים בגרמניה, בריטניה, צרפת וספרד. קנצלר גרמניה אולף שולץ ביקש בריאיון לערוץ הציבורי הגרמני ARD את עזרת הציבור "בהבטחת ביטחונם של אזרחים יהודים בגרמניה ושתמעדו לצידם בסולידריות".

שגריר ישראל בארצות הברית גלעד ארדן, התייחס במהלך ריאיון בחדשות 12 להתרעות הרבות מפני פגיעה בישראלים ברחבי העולם. הוא התריע כי "ההפגנות כאן הופכות להיות אלימות יותר, וכך גם עולה המודיעין לפגיעה במוסדות היהודיים". 

משטרת המטרופולין של לונדון אישרה כי היא הגבירה את הסיורים ברחבי העיר, שרת הפנים סואלה ברוורמן קראה למשטרה לנקוט קו נוקשה, לא רק נגד גילויי תמיכה בחמאס, אלא גם כלפי כמה גילויים פרו-פלסטיניים. "התנהגויות שהן לגיטימיות בנסיבות מסוימות, למשל הנפת דגל פלסטין, עשויות להיות לא לגיטימיות כמו כשהן נועדו לפאר פעולות טרור", רשמה במכתבה.

בצרפת משטרה עצרה 10 בני אדם בקשר ל-20 תקריות אנטישמיות שדווחו מאז פרוץ המלחמה. המשטרה גם קיבלה תלונות רבות על דברי שטנה אנטישמיים והאדרת טרור ברשת. הזינוק הזה בתקריות במשך שלושה ימים הוא "דרמטי", כך לדברי שר הפנים ג'רלד דרמנין שהכריז על אבטחה מוגברת ב-400 מקומות כינוס יהודים ברחבי צרפת.