בהמשך להודעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהודיע בסיור במועצה האזורית שער הנגב על סיוע מידי וראשוני לרשויות ולמתיישבים בעוטף, הודיע היום משרד האוצר כי תושבים שפונו או התפנו מבתיהם בעוטף עזה יוכלו להגיש בקשה לקבלת מענק החל מיום ראשון הקרוב, בהתאם לפרטים שיפורסמו בדף אינטרנט ייעודי שיפתח באתר רשות המסים. כך החולט לאחר דיון משותף בהנהלת משרד האוצר.

היום השביעי ללחימה | חמאס טוען לירי בצפון, גלנט: "המלחמה תהיה קשה אך ננצח"
פיקוח נפש: צה"ל ימשיך בזיהוי החיילים גם במהלך השבת 

מענקי הסיוע יהיו בסך של 1,000 שקלים לנפש ועד 5,000 שקלים למשפחה, והמענק ייתן אפשרוץ להתארגנות מידית ולא יכלול פיצוים בשל נזק ישיר שנגרם.

במשרד  האוצר הובהר כי הבקשה למענק תוגש באתר רשות המסים, שלאחר בחינה תעביר את הסכום הנדרש לחשבון הזכאי. היישובים הזכאים למענק יהיו היישובים המרוחקים עד שבעה קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה, כפי שיפורטו בהודעת רשות המסים שתפורסם ביום בראשון.

בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, השר סמוטריץ' הודיע כי מעל 30 מיליון שקלים יועברו לרשויות ויינתן מענק נוסף באופן אישי של אלפי שקלים לכל התושבים ביישובים שפונו ונפגעו. המענקים לרשויות הועברו כבר ביום חמישי, באופן מידי ובהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי גורמי המקצוע הרלוונטיים.

לדברי סמוטריץ', מעבר למערכה הצבאית שהמדינה מנהלת כדי להכריע את חמאס, נדרשת עבודה מאומצת כדי לשקם ולבנות מחדש את הישובים שנפגעו. 

סמוטריץ' חתם את דבריו בחיזוק ידי הרשויות ותושביהם ובתקווה כי הסיוע האמור יסייע ולו במעט בהתמודדות המורכבת כל כך עם המצב הקשה בו אנו מצויים.