מאות בני אדם הגיעו להשתתף בהפגנת הזדהות עם אביחי ברודץ מכפר עזה, שאשתו ושלושת ילדיו נחטפו לרצועת עזה. אביחי הגיע בשעת בוקר מוקדמת (שבת) ביחד עם אחיו וניצב לבדו מול הקריה בתל אביב בדרישה לפעול להחזרת הילדים והנשים וכל החטופים מהרצועה.

דיווח בבלומברג: בבית הלבן חוששים שלישראל אין תוכנית מסודרת לכניסה לעזה
הזמר עידן רייכל ספד לחברו רועי לוי ז"ל ונשבר בשידור חי

״חשוב לי שישראל תעשה כל מאמץ אפשרי להחזיר את הילדים של כולנו והנשים של כולנו בראש ובראשונה״, אמר ברודץ, ״ואחר כך את כל שאר האנשים שנמצאים שם בשבי או במקומות שאנחנו לא יודעים מה קורה איתם. שחמאס יעשה את המהלך ההומניטרי הזה מצידו. אני יודע שהוא ארגון מוסלמי ודתי ולא רוצה לעשות את הדבר הזה לנשים ולילדים שלנו״.

״אני כמובן עומד פה בשבילי. אני מאוד אוהב את המשפחה שלי. יש לי ילד בשם אוריה בן 4 וחצי, יובל בן 8 ועופרי שבדיוק חגגה 10 יום לפני, ואשתי האהובה הגר, שהיא אישה אמיצה מאוד מאוד ושהיא החזיקה את הילדים איתה. התכתבנו והיא לא אמרה שום דבר. זה פשוט מדהים היא רק אמרה שהכל בסדר ועוד ילדה שנקלעה למצב הזה יחד איתה״.

רבים הגיעו בתוך זמן קצר כדי לתמוך ולהזדהות עם ברודץ. חלקם צעקו ״בושה״. עשרות מהם חוסמים כעת את התנועה ברחוב קפלן מול הקריה. בין המפגינים היו גם משתתפים שדרשו מהממשלה ״לקחת אחריות על המחדל העצום״. חלק מהשתתפים הביעו מורת רוח על עירוב קריאות פוליטיות במעמד וטענו שעוד לא בשלה העת לקריאות לממשלה להתפטר. בין השלטים שהונפו: ״תינוק לא הורגים פעמיים״, ושלטים רבים שנכתבו באנגלית וקראו לקהילה הבינלאומית להתערב למען החטופים.

״אני אתחיל מאפס״, הוסיף ברודץ, ״אני עשיתי צבא ושירתי במילואים ואני אוהב את המדינה שלי ואני אגיד לכם שאני אוהב את כולכם וקיבלתי פה תמיכה שלא דמיינתי. ידעתי שאנחנו עם אחד והכל. מה שקורה פה זה מעבר למה שיכולתי לחלום בכלל״. למקום הגיע עוד בן משפחה של חטופים נוספים, שקרא: ״תחזירו לנו את המשפחות, זה במשמרת שלכם״.

ברודץ היה נרגש מאוד מההשתתפות הגדולה והדגיש: ״אני לא פוליטיקאי, אני חקלאי ואיש עוטף עזה. אני רק רוצה שיחזירו את המשפחות שלנו״.

המחאה בקרייה (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה בקרייה (צילום: אבשלום ששוני)

אמא נוספת שהבן שלה נחטף במסיבת הטבע ברעים דרשה להימנע מהטחת האשמות וקריאות להתפטרויות. ״זה לא הזמן״, צעקה בבכי, ״אנחנו רוצים להחזיר את הילדים שלנו הביתה. אנחנו כאן ביחד. לא מאחלת לאף אמא ולאף אבא לעבור את מה שאנחנו עוברים, שלא יודעים איפה הילד שלנו. תפסיקו עכשיו עם קריאות המחאה. כולם צריכים להיות מאוחדים. אין ימין ואין שמאל. שנה שלמה לא היינו מאוחדים, ותראו מה קרה״.

הפגנת המשפחות מול הקרייה (צילום :אבשלום ששוני)
אמו של הבן החטוף עומר שם טוב, שלי שם טוב, איתה הגיע גם האח עמית, דרשה מאחד ממובילי המחאה להפסיק עכשיו את ההפגנות נגד הממשלה. ״אנחנו לא יודעים מה קורה עם הילדים, אם הם אוכלים. הבן שלי עם אסטמה, אני לא יודעת אם הוא יכול לנשום. זה מה שחשוב עכשיו. אני מתחננת שתפסיקו״, אמרה בבכי.