איתן מור, צעיר בן 23, נעדר מאז יום שבת האחרון לאחר שהיה חלק מצוות האבטחה של מסיבת הטבע ברעים, ונכון לשעה זו לא ברור היכן הוא ומה מצבו. צביקה, אביו של איתן, שוחח היום (ראשון) עם ינון מגל ויוסי יהושוע ב-103FM, והתייחס לנושא החטופים והנעדרים: "מקווה שלא ייכנסו למשא ומתן, זה מבייש מאוד".

״לא הכל שחור״: כשאלמוג בוקר הימם את טל ברמן בשידור חי | צפו
פאנליסט ערוץ 14 כתב: "הייתי בורג במכונה שהביאה עלינו את האסון" - ומחק

"רבע שעה לפני כניסת השבת, התקשרו אלינו מהמטה של גל הירש ואמרו שאין חדש", אמר בפתח השיחה. "איתן היה בכוח האבטחה במסיבה ברעים, כשהחל האירוע הוא עסק בפינוי נפגעים יחד עם חברו הטוב אליקים, חבר ילדות, שניהם הלכו לשם בתור מאבטחים. העדות האחרונה היא משעה 14:30 מאדם שהיה איתם וניצל, משה מירושלים, תוך כדי מנוסה של 15 מאבטחים שברחו יחד, חלק נפלו בדרך מירי ומפציעות שסחבו קודם ולא היו יכולים להמשיך, אז הם ברחו וראו שתי בנות שלנו ספק מתות ספק גוססות".

בהמשך, הוסיף: "איתן ואליקים החליטו שהם לא משאירים אותן מאחור, הם לקחו אחת כמה מאות מטרים והחביאו אותה במקום שנראה להם יותר נורמלי, חזרו לקחת את השנייה ואבד הקשר איתם. משה אמר שהיו יריות. התברר שבשלישי או שני, ראש המועצה שלנו הלך לסיור בשטח עם משה הזה, ובאותו בור הם מצאו את אותה בחורה, היא נקברה ביום רביעי. אין שום מידע שיכולים לתת לנו. זה בסדר, אין לנו טענות, אנחנו לא עושים הפגנות והחלפת שבויים. במלחמה יש רק דבר אחד שמעניין, שישראל תנצח בגדול ותכריע את המערכה. אני לא מצפה שכולם יכרכרו סביבי. יהיה לנו זמן לקושי האישי שלנו, המדינה מטפלת בעניין. אם המשפחות יהיו חזקות, כל עם ישראל יסתכל עלינו וישאב כוח. אנחנו משפחת מור, לא מוכנה בשום אופן לקבל את עסקת שליט 2. הביזיון שהיה לנו בעסקת שליט, לא מוכנים לקבל זאת גם במחיר של הבן שלנו. אני מאוד מקווה שלא ייכנסו למו"מ, שזה לכשעצמו מבייש מאוד". 

לאחר מכן סיפר מור על בנו, והבהיר: "איתן הוא טיפוס חזק, שלא מוותר. זה לא אדם שיקבל כדור בגב אלא יילחם עד הסוף, הוא חזק מנטלית ופיזית. הייתה לו את הדרך שלו. בחור מאוד עצמאי. אנחנו מתגעגעים אליו מאוד, אנחנו בוכים ולא מתבכיינים. אנחנו עסוקים בזה שעם ישראל ינצח. אנחנו צריכים להטעין את הילדים והנוער שלנו בתכנים אחרים, צריך לגדל אותם כדי שיהיו מוכנים וראויים להילחם על הארץ הזאת. אם היינו ממשיכים כמו האסון שקרה לנו עוד 20 שנה, המדינה שלנו הייתה הופכת למדינת כל אזרחיה ולא היה מי שיילחם על הארץ הזו. עם כל כך הרבה חומרנות, אגוצנטריות, ושכל מה שמעניין בוגר בית ספר פה זה כמה כסף לעשות, מי יילחם על הארץ הזו? כל מה שתורם עכשיו לחזק את עם ישראל, תעשו. כל מה שמחליש, כל מיני אנשים חלשים כרגע, מותר להיות חלש, אבל מי שקשה לו שייקח צעד אחורה ולא יחליש פה את כולם".

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM