החברות לין דפני מעין המפרץ וזיו פרנקל מבוסתן הגליל מובאות היום (ראשון) למנוחות יחד בבית העלמין בקיבוץ עין המפרץ. הן היו החברות הכי טובות מאז כיתה א', ולמדו יחד מהיסודי דרך החטיבה - ועד לתיכון בקיבוץ עברון. כשהשתחררו מהצבא, נסעו יחד לטיול הגדול בדרום אמריקה. בשישי שעבר, הן בילו יחד במסיבת ״נובה״ בקיבוץ רעים, ובמשך ימים ארוכים נחשבו לנעדרות. בסופ״ש האחרון, לאחר שמשפחותיהן וחבריהן קיוו והתפללו לגורלן - קיבלו את הבשורה המרה מכל: הן אינן בחיים עוד. 

"המלאכית של הכיתה": חבריה של אלינה שנרצחה בחוף זיקים נפרדים
מרגש: חבריו השוטרים של האב שנפל הפתיעו את בנו ביום הולדתו
 
השתיים, שנקלעו למתקפת הטרור הרצחנית במסיבה בשבת בבוקר, עוד הספיקו לדווח לבני משפחתן על הימצאות המחבלים במרחב. ״יש טילים והכול בסדר, אל תגיד לאמא״, כתבה זיו לאביה שהורה לה לצאת משם. לאחר מכן היא כתבה מהטלפון של לין לאמה: ״אמא אנחנו בפיגוע, אוהבת אתכם״. מאז - נותק איתן הקשר. 

במהלך השבוע האחרון שהיו נעדרות, המשפחות והחברים של זיו ולין קיוו לשלומן, והקימו ׳חמ״ל׳ משלהם כדי לאתר אותן. ״פתחנו קבוצה גדולה שמאגדת נתונים ומידע עליהן״, מספרת ל״מעריב״ פז דוידוביץ׳, חברתן הטובה ביותר מאז כיתה א׳. ״מאז שהבנתי שהן נעדרות, יצרתי קשר עם כל החברים שלהן ממסגרות שונות, והתחלנו במסע של ניסיון לפצח איפה הן. כל התסריטים עלו לנו בראש, אך הצלחנו לאסוף מידע מאנשים שהיו איתן וניצלו מהתופת״.

״הבנו שלין וזיו עלו לרכב בניסיון לחמוק משם, אך אז נתקעו בפקק, ירדו מהאוטו וברחו רגלית. במהלך הבריחה, הן הגיעו לקרוואן משטרתי שיש אף צילום שלהן משם מסתתרות מתחת לשולחן. נאמר לנו  שכוחות השיטור שנכחו שם אמרו לכולם ש״אם הם רוצים לחיות - הם צריכים לצאת מהקרוואן ולברוח״. מהנקודה הזו, לא היה לנו עוד מידע לאן הן הגיעו בהמשך״, סיפרה פז. 

מסתתרות בקראוון המשטרתי (צילום: באדיבות המשפחה)
מסתתרות בקראוון המשטרתי (צילום: באדיבות המשפחה)


״הייתי אמורה להיות גם כן במסיבה - אך בדיוק כשבאתי לנסוע לשם החלו האזעקות״, מספרת ליהי יחזקאל, חברתן הטובה של לין וזיו מהטיול הגדול בדרום אמריקה שעשו יחד. ״מאז שהן נעדרות, עשיתי אף ׳רילוקיישן׳ לצפון  כדי להיות קרובה למשפחתן ולהיות ערה לכל תרחיש חדש. כבר שבוע שאני לא ישנה ולא אוכלת״, היא מתארת. ״אין דבר שלא עשינו בשבוע הזה עבורן, באמת קיוונו לטוב. קיימנו 6 הפרשות חלה, חילקנו נרות שבת עם השמות שלהן, התפללנו, ועשינו רעש במדיה החברתית בצורה שלא מביישת את מערכת ההסברה הישראלית״, מתארת. ״באותה מסיבה היו עוד חברים רבים שלנו מהטיול בדרום אמריקה. יצא שטיילתי בשבוע הזה בין חמש הלוויות של חברים שנרצחו במסיבה - ולבין חוסר וודאות אחת ענקית לגבי שתי חברות שהן כל עולמי״. 

לאחר החיפושים שארכו כשבוע, תחת חוסר ודאות מוחלטת ומורטת עצבים, בשעה 19:00 בערב שישי, הגיעה לפתח דלתה של משפחת פרנקל הבשורה המרה על מציאת הגופה של זיו. מאוחר יותר באותו יום, בשעה 3:00 בבוקר, גם משפחת דפני התבשרו בבשורת איוב - לין ביתם, איננה בחיים יותר.

פז, חברתן הטובה ביותר, עדיין לא מעכלת את האובדן של שתי חברותיה הטובות: ״שלושתנו היינו החברות הכי טובות מכיתה א׳. עד לרגע הבשורה הכואבת, קיוויתי שאצליח לראות אותן בכל זאת. הן יחסרו לי כל כך, קשה לי לעכל. הן היו אור גדול בשכבה, בבית הספר, באזור ובמועצה. עשינו הכול יחד מגיל קטן - טיול בת מצווה עם האימהות, טיסה ליוון בסיום י"ב, מפגשים, טיולים, בילויים. הן היו בנות בית אצלי - ואני אצלן. כמו משפחה. אנצור לעד את הזיכרונות מהרגעים והחוויות שלנו יחד, את שמחת החיים, הכיף והאהבה שלהן. הן היו ילדות כל כך שמחות - גם במותן. הן עשו הכול תמיד יחד, ובסך הכול יצאו לבלות במסיבה ורק רצו לחגוג את החיים - אך לא שבו משם״. 

חברות הכי טובות. לין דפני וזיו פרנקל (צילום: באדיבות המשפחה,רשתות חברתיות)
חברות הכי טובות. לין דפני וזיו פרנקל (צילום: באדיבות המשפחה,רשתות חברתיות)

ליהי חברתן מוסיפה לדבריה, ומספרת על הקשר המיוחד איתן: ״את זיווה ולינדה הכרתי מהטיול הגדול שלנו יחד בדרום אמריקה. הן היו החברות הכי טובות שלי, ואין יום שבו לא דיברנו או עשינו שיחת וידאו. זאת אבדה ענקית. הן היו בנות שמכניסות אותך ללב בצורה העמוקה ביותר, ונותנות את ההרגשה שאתה האדם הכי ראוי ומיוחד עבורן״.

״אני לא יודעת למה התפקיד שלהן בחיים שלי הסתיים. אני חושבת שהן טובות מדי לעולם הזה, הן מלאכיות. אני כל כך אוהבת אותן, הן היו השיחה הראשונה, נשות השעה, חברות האמת. אני כועסת על עצמי שאולי לא שמרתי עליהן מספיק, שאולי הייתי צריכה לנסוע לשם ולהציל אותן. ייקח לי הרבה זמן להכניס אנשים חדשים ללב או לחייך שוב״, מתארת בכאב. 

יוגב דפני, אביה של לין, נפרד מבתו בפוסט כואב: "לינוש שלנו האהובה, המתוקה והטהורה, שרק רצתה לטרוף את החיים - נרצחה באכזריות. שבוע שישבנו במרפסת ממתינים לראות אותך מגיעה מהחניה בהליכה המהירה שלך עם הרגליים הארוכות. האור שלך, ילדה אהובה, יישאר אתנו לעד. אנחנו רוצים להודות לכל אלה שעטפו אותנו בימים מורטי העצבים של ההמתנה. חיבקו, הרעיפו חום, אהבה, אוכל, ונתינה אינסופית. אוהבים אתכם".

משה דוידוביץ׳, ראש מועצת מטה אשר, בה המנוחות גרו מסר: ״הבנות נחשבו לנעדרות עד לא מזמן - והבשורה המרה הגיעה לפתח בית הוריהן. לין דפני וזיו פרנקל אינן בין החיים. לא נתפס! אני כואב, מרכין ראש ומחבק את משפחת דפני ופרנקל היקרות. תהיה נשמתן צרורה בצרור החיים״. 

ההלוויה של לין התקיימה היום, יום א', 15.10.23, בשעה 14:00 - וההלוויה של זיו פרנקל ז"ל תתקיים היום בשעה 16:30 בבית העלמין בקיבוץ ״עין המפרץ״.